Miért nem más, mint Új-Zéland?


Frissítés: mivel a bejegyzés többszörös olvasatomra sem igazán válaszolt az eredeti címre, átneveztem, és egy új bejegyzésben kerülnek szóba immár tényleg azok a dolgok, hogy miért IGEN, miért NZ!

——————————————————————————————————-

Ha bárki is zaftos részletekre éhesen vetné rá magát a cím alapján a bejegyzésre, akkor megvallom, hogy igazából ex-szovjet-titkosügynök vagyok, aki Lenin hatalomra kerülésében is szerepet játszott, de aztán a hidegháborút annyira fagyosnak találtam, hogy spontán hibernálódás következtében a kétpólusú világrendszer fennállásának idején visszafiatalodtam jelenlegi koromra, most pedig zűrös múltam miatt vagyok kénytelen már évek óta várakozni a nemzetközi erkölcsi bizonyítványomra, mert a 2053. évbe előreküldött kémkutyám

Spydogs nem képes elintézni a hozzá mellékelt Platina DocWagon kártya ellenére sem, hogy a Cryogenetics Inc. kiállítson részemre egy hiteles igazolást a visszafiatalodás tényéről, aminek következtében elhinnék az Európai Unió központjában is, hogy igazat mondok.

(Húha, úgy látom komoly károsodást szenvedtem a ma reggeli tréfarépától!)

A szaft nélküli verzió sokkal unalmasabb, viszont valószerűbb is 🙂

2006-ban Gabival Ausztriában, St. Antonban nyaraltunk édeskettesben. Ez egy gyönyörű falucska Innsbrucktól nem messze, Arlbergben csodaszép hegyekkel, erdőkkel, völgyekkel. A szállásadónk – Herr Wagner aus Haus Kohlereck 😉 – talpig tisztességes úriember volt, a lakályos kis szobát nagyon megszerettük, és még csak drága sem volt. Vonattal utaztunk ki (akkortájt még vasutas voltam, aztán így volt a legkedvezőbb, meg amúgy is imádjuk, na!), St. Antonban pedig meg is állt a vonat, nem csak úgy leugranunk kellett.

Na, nem akarom túl hosszú lére ereszteni, mindenesetre az ilyen nyaralások során az ember kicsit kiszakad a hétköznapokból, a lelke megnyugszik, egy más nézőpontból képes az életére tekinteni. Mi is ilyen lelkiállapotban sétáltunk a hegyi ösvényeken, beszélgettünk a múltról, jövőről. Felvetődött az ötlet (ha már úgyis külföldön voltunk, miért ne fantáziáltunk volna küldföldről? ;)) hogy mi lenne, ha megpróbálnák kitelepülni? Ezután már csak azt kellett eldönteni hogy hová, majd elindulni. Haha! Na jó, ennyire naivan azért akkor sem gondoltuk, de álmodozni jólesett 🙂

Kisakkoztuk (nem kellett a neten sakk-stratégiát keresni hozzá), hogy az angol ajkú országok közül nekünk melyik tetszene igazán, főképp nagyon-nagyon szubjektív alapon, racionális elven nézve ok nélkül is akár 🙂 A nyúlfarknyi indoklás mind az akkori véleményünket tükrözi!

  • UK – nem, ez egyikünknek sem. Ne kérdezzétek miért, mi sem tudjuk 🙂
  • Kanada – hmm, jó lenne esetleg, de oda mintha nehéz volna bejutni, vízumot szerezni meg ilyenek.
  • USA – na azért ezt mégsem!
  • Ausztrália és NZ (akkor még egybevontuk, ma már nem tennénk meg ezt a vészes könnyelműséget!) – ez jó lesz! Messze van, szép, tetszik!

Nosza, sok szó esett még a nyaralás folyamán erről, hazaérve neki is láttam a kutatásnak. Küldtem emailt az önéletrajzommal minden céghez, aki NZ-n meg AUS-ban vasúttal összefüggésben állt, és bár siker nem koronázta ténykedésemet, jöttek válaszok! Az tehát bebizonyosodott, hogy a déli féltekén igazán udvarias és kedves emberek élnek.

Szabolcs kérdésére válaszolva, hogy Ausztrália miért esett ki:

  • több okból is (persze ezek mind leginkább hallomásbéliek)
  • nézd meg Bertók János bevándorlási ügynök honlapját, eléggé lelombozó volt akkortájt,
  • nagyon megnézik, hogy kit engednek be, erőteljesen rostálnak
  • Új-Zéland esetében nagyobb esélyt láttam arra, hogy bevándorlóként legyen keresnivalóm, többek között azért, mert onnan kifelé is legalább annyi emberke megy, mint ahányan befelé igyekeznek
  • az ausztráloknál nem nagyon szeretik a kutyákat, én pedig olyan helyre szeretnék menni, ahol Barnabásnak is jó dolga lesz (meg a későbbi kutyusainknak)
  • szerintem az ember igazából egy helyre tud csak komolyan koncentrálni, ha én még Ausztráliát is bevenném az esélyesek közé, még egy rakás szabályozást át kéne böngésznem, helyeket keresni, IT szakmai közösségeket felkutatni, aus újságokat olvasgatni, stb.
  • ha az ember szétforgácsolja a koncentrációját, akkor szerintem mindkét (mindhárom, mindX) helyen jóval nehezebb az, ami így sem könnyű.

Valamikor év vége felé felvettem a kapcsolatot Hajnalkával is, aki szintén tovább javította az imént festett képet, mert már akkor is sokmindenben segített, pedig szerintem esélyem nem volt, hogy bármit is kezdjek odakint. Még most is nehéz, pedig azóta változott jócskán a hátterem.

Akkor nyergeltem át az IT vonalra (nyí-ha-ha, így nem maradtam fürge yahoo), persze nem csak emiatt, de minden munkahely-váltásnál figyelembe vettem, hogy NZ-hez ez most jó lesz-e, vagy sem.

Az elmúlt években egyre előrébb jött a kivándorlás kitűzött dátuma, a takaréklángon égő lelkesedés pedig csak azt várta, hogy fellobbanhasson, ami meg is történt ez év elején. Azóta már teljes gőzzel puhatolózom, tájékozódom, blogolok, stb – mindezt az új-zélandi magyar blogos közösség oltári jóleső segítőkész kedvességével megtámogatva 🙂

Reklámok

8 thoughts on “Miért nem más, mint Új-Zéland?

    • Jogos a kérdés Szabolcs, több okból is (persze ezek mind leginkább hallomásbéliek):
      – nézd meg Bertók Zoltán bevándorlási ügynök honlapját,
      – nagyon megnézik, hogy kit engednek be, erőteljesen rostálnak
      – Új-Zéland esetében nagyobb esélyt láttam arra, hogy bevándorlóként legyen keresnivalóm, többek között azért, mert onnan kifelé is legalább annyi emberke megy, mint ahányan befelé igyekeznek
      – az ausztráloknál nem nagyon szeretik a kutyákat, én pedig olyan helyre szeretnék menni, ahol Barnabásnak is jó dolga lesz (meg a későbbi kutyusainknak)
      – szerintem az ember igazából egy helyre tud csak komolyan koncentrálni, ha én még Ausztráliát is bevenném az esélyesek közé, még egy rakás szabályozást át kéne böngésznem, helyeket keresni, IT szakmai közösségeket felkutatni, aus újságokat olvasgatni, stb.
      – ha az ember szétforgácsolja a koncentrációját, akkor szerintem mindkét (mindhárom, mindX) helyen jóval nehezebb az, ami így sem könnyű.

  1. Csak azért kérdezem, mert mi meg Ausztráliába készülődünk menni, és nekem NZ morzsolódott inkább le.
    Én az eddigi olvasmányaimból, beszélgetésekből azt szűrtem le, hogy AUS -ban könnyebb IT -snek lenni, és remek az oktatásügy. Persze a vízum nem egyszerű…

    • Szerintem más lehet a két ország hangulata. Ausztrália nem véletlenül célpontja több embernek, amennyire én tudom, valóban sokkal jobb pénzeket lehet ott megcsípni, az oktatásról sokat nem tudok (csak annyit, hogy a sok ember által szupernek tartott magyar oktatás manapság egyre rosszabb lesz, mert nem veszi figyelembe az egyre inkább változó igényeket … de ezt inkább majd külön fejtem ki).
      Ha kutyátok nincs, biztos könnyebben szóba jöhet 🙂
      Egy barátom is készülődne oda, tőle mindig azt hallom, hogy ott oltári meleg van, megfő az ember agya 🙂
      A mi döntésünk igazából nagyobbrészt szubjektív volt, de azóta egyre inkább örülök neki (még jó, hogy nem fordítva :-P).

    • Semmi gond az offért, azt viszont tudom, hogy nem én vagyok az egyetlen, mert a feleségem is rögtön arra gondolt!
      Még “kicsi” voltam, amikor először olvastam, aztán tavaly még egyszer (akkor vettem rá Gabit is), ezidáig csak magyarul. Majd az endless.hu-n olvastam róla egy ismertetőt, ahol az eredeti címét is megjelölték (ők az alapján véleményeznek), és a Weaveworld sokkal szebb, mint a Korbács, nemde?
      Szerintem az író legjobb könyve az általam olvasottak közül (ez kb 4 kötetet jelent). Egyszerre tündérmese és horror.
      Nekem stílusában az American Gods-hoz áll közel (még akkor is, ha tudom, hogy másfelől pedig teljesen más jellegű).
      Hogy ne legyen off, írjak egy Weaveworld bejegyzést, ott szabadon eszmecserélhetnénk felőle 🙂

  2. Az a vicces, hogy vannak itt nagy fantasy-rajongók, oszt nekik sem… pedig biztos feltűnt, hogy a blogom legelső bejegyzése az a korbács első pár sora. Én mindet szerettem, az éjszaka gyermekeit is, és a nunciókat is nagyon. meg a kárhozatot is! van egy meséskönyve is, az arabat azt hiszem. Gyerekhorror:)

    • Pedig azért a Szőttesföld (Korbács) szerintem alapvető mű. Már csak azért is mert oltári jó, másodsorban meg World Fantasy díjas (nem véletlenül). Most még kérdezgetnék szívesen ezt-azt, de szerintem megérné egy fantasy bejegyzést írnom, aztán ott előkerülhetne sokminden 🙂
      A következő utáni az lesz majd! 🙂 Viszont a soron következőt nem halogathatom, a dátum kötelez 🙂

Vélemény, hozzászólás?

