Szent Rita napján


Üdvözlet mindenkinek eme nemes nap alkalmából! Szülinapom is van ma, de főképp azért jelentőségteljes számomra ez a nap, mert – mint a cím alapján már kitalálhattátok – május 22-e Szent Rita napja. 1447. május 22-én váltott át a létezés egy más állapotába, Cascia városkájában, Olaszország közepén.

Hogy miként kapcsolódik össze az én történetem az övével? Aki kíváncsi rá, olvassa tovább, és elmesélem 🙂

2004 tavaszán (akkor már fél éve Budapesten laktam) sokat jártam a Szabó Ervin központi könyvtárba. Amúgy is imádtam azt a helyet, meg a közelben sikerült ideiglenes munkához jutnom, úgyhogy minden adott volt, hogy gyakran odalátogassak. A közelben volt leendő munkahelyem is, de ebben akkor még csak reménykedtem 🙂 Ezen kívül akkortájt már be-betértem egy-egy templomba, mert tetszett az a nyugalom, az a lelki elmélyedés, amit meg tudtam tapasztalni.

Nem messze a könyvtártól rá is leltem egy olyan templomra, ahol nagyon jól éreztem magam, amikor betértem, 10-15 percet békében üldögéltem, gondolkodtam, tervezgettem, reménykedtem. Többek között azon, milyen jó lenne, ha sikerülne bejutnom a MÁV FKI-ba dolgozni, illetve szerelmi életem jó irányba történő alakulásáért is sokat imádkoztam.

Végülis mindkettő összejött, az utóbbi azóta is tart, Gabival össze is házasodtunk, a fiunk már másfél éves, és ezekért azóta is minden nap hálát adok Szent Ritának is (nem azért, mert úgy gondolom, ő egyedül felelős azért, hogy így alakultak a dolgok, de példamutatásával biztosan segített, illetve érzésem alapján máshogyan is). Az ő személye úgy kerül be az én életem szálába, hogy mikor már visszatérő vendége voltam az említett templomnak, egyik alkalommal úgy gondoltam, utánajárok, kinek szentelték és hogy kicsoda ő. Belül van egy fából faragott Szent Rita szobor, tehát az első kérdésre hamar meglett a válasz 🙂

Következő utam a könyvtárba vezetett, ahol egy rövid életrajzot találtam Szent Ritáról, ekkor tudtam meg, hogy május 22-e az ő napja. Azóta érzem e megmagyarázhatatlan, ám létező köteléket. Ő az a szent, aki a lehetetlennek tűnő helyzetekben való, szeretet általi helytállást testesíti meg. Azóta én is igyekszem eszerint élni, Új-Zéland kapcsán is sokszor az ő példája ad erőt is hitet, hogy ki tudjak tartani.

2007-ben el is utaztunk Olaszországba, Casciaba, mert meg szerettem volna nézni, hol élt.

Kilátás a történelmi részről a házak felett

Kilátás a történelmi részről a házak felett

A hangulatos főutca

A hangulatos főutca

Sajnos ezt a városkát is elérte a modern kór: bazári hangulat, túlzott ünnepélyesség, túlcicomázás, stb. Szerencsére a domb tetején, ahol a régi rendház állott, a kis templom még mindig megvan, ahol a kolostor nővérei imádkoztak, és ide a turisták nem nagyon jönnek fel, mert magasan van 🙂

Egyik reggel mi arra jártunk, az ajtót is nyitva találtuk, csak mi ketten voltunk ott élő emberek. Azt nem mondanám, hogy egy lélek sem járt arra rajtunk kívül 😉 Akkor és ott éreztem át azt az élményt, ami miatt érdemes volt ellátogatnunk Casciaba: nem tudnám szavakkal hűen körülírni, de a lényeg az, hogy éreztem, milyen volt Ő, milyen volt az Ő idejében ott lenni és Istenhez szólani. Amikor ez az élmény eszembe jut, mindig egy kicsit könnybe lábad a szemem, és őszinte öröm tölt el.

A fenti templom kapuja

A fenti templom kapuja

Szent Rita Roccaporenaban született, ami egy falucska Casciatól 10 km-re. Elsétáltunk egyik nap oda is, gyönyörű hely, milyen csodálatos lehetett a XIV. században!

A templom, ahová Szent Rita fiatal lányként járt

A templom, ahová Szent Rita fiatal lányként járt

Roccaporena02

A falucska közepe

A rendház bejárata

A rendház bejárata

Ezóta szünet nélkül közel érzem magamhoz Ritát, nem múlik el nap, hogy ne gondolnék rá, és ne törekednék arra, hogy az ő példáját kövessem, a szeretetteljességet és a kitartást lehetetlennek tűnő helyzetekben.

Köszönöm, ha végigolvastátok e meglehetősen személyesre sikeredett bejegyzést. További szép napot, és minden hölgy olvasómnak, aki ezt a nevet viseli, boldog névnapot kívánok! 🙂

(Akit érdekel egy rövid életrajz Szent Ritáról, kattintson ide!)

Még néhány kép Casciaról:

Egy szűk utcácska

Egy szűk utcácska

 

Hangulatos terasz

Hangulatos terasz

Egy tájkép

Egy tájkép

A nagytemplom előtt

A nagytemplom előtt

Reklámok

3 thoughts on “Szent Rita napján

  1. Szia Isti! Elsőként is isten éltessen születésnapod alkalmából! Nagyon szép dolog a hit, és hasznos is!Ez viszi előre az embert a hosszú úton amit bejár. Akiket elhagyta a hite az gyorsan keresse meg, mert hit nélkül élni olyan,mint mezítláb futni a betonon. Vagyis lehet, csak nem ajánlott!
    Szent Rita segítsen benneteket mindenben!
    Üdvözlettel Zsolt
    UI:2 napja írtam neked!Olvastad?

    • Ha a “Bence oltása” bejegyzéshez való commentre gondolsz, azt olvastam igen, csak még nem jutottam el odáig, hogy értelmesen válaszoljak 🙂

Vélemény, hozzászólás?

