Kutyások egymás közt


Na emberek, érdekesen alakulnak a kutyaszállítós dolgok. Ma küldtem levelet a német Gradlyn Kennels cégnek (alias petshipping), ahonnan szerintem 2 órán belül választ is kaptam. Ezt be is illesztem emide, tessék:

Position                                       Price in EURO
Airfreight incl. handling                           2.230,85
Animals: 1
Crates: 1*500()  [101/67/75 cm]
(x)- incl.                                              0,00
Animal station and sealing                             45,00
AWB-Fee                                                25,00
Transit permit fee in Singapore                        45,00
Veterinray-handling                                    25,00
Veterinary charges                                     85,00
AVI-Fee                                                28,00
Fuel surcharge                                         24,15
Security surcharge                                      5,25
Petties                                                 8,50
                                               ————
Amount                                               2521,75

(A formázás nem az én művem, emailben is így jött!)

EUR-HUF árfolyamért én ide szoktam látogatni, mert látszik a görbe visszamenőleg is jó sokáig. Mára 279,56-ot mutat, tehát a végösszeg Ft-ban (kerekítve): 705 e Ft. (Ez készpénzes fizetés esetén van így, PayPal-nél +3,5%)

Tekintve, hogy az Airmax Cargos ajánlat is ekörül van, és a Petshipping a honlap alapján (illetve egy kedves barátom elmesélése alapján az előbbit illetően) rokonszenvesebb (ráadásul őket pozitívan ajánlották). Váltottunk is néhány levelet az ügyintéző sráccal.

Mivel van egy leányzó, aki szintén szeretné az enyémmel talán egyidőben utaztatni kedvencét, kértem egy dupla ajánlatot is a GK-tól: 4382 euró, azaz 1 226 960 Ft összesen, kutyánként 613 480 Ft. Azért ez egész jó 🙂 90e Ft kedvezmény!

A Budapestről való Frankfurtba kiszállításra egy magyar tenyésztőt ajánlott: Szigeti Miklóst, merthogy vele már kapcsolatban vannak, és amúgy is kéthetente jár ki, vinni a kutyákat a frankfurti reptérre. Nosza, felvettem vele a kapcsolatot. Ez már kissé döcögősebb volt, mert véletlenül sem ugyanazokkal a számokkal dolgozik:

A GK-nak (Gradlyn Kennels) ezek a méretek kellettek:

Petshipping méretek

Petshipping méretek

Szigeti Miklósnak főképp a kutya marmagassága, tömege, szállítás idejében való kora és fajtája kellett. Ezeket még nem adtam meg neki teljeskörűen, mert Barni marmagasságát nem tudtam, és bent a munkahelyemen nem is tudtam megmérni 😛

Az ő leveléből az idetartozó lényeg:

“Ha tudom a kutya kért méreteit akkor tudom a pontos árat.Ausztrália és Uj Zéland a legdrágább légiszállítások….A közúti szállítás és ügyintézési díj ezen felül szállításonként 70-100 EURO. Egy ilyen méretű kutya szállítáésa az USA-ba összesen 700 EURO lenne. Legutobb Melburnbe egy weimari vizsla szállítása 2500 EURO voltaz egy mérettel nagyobb ketrecben ment.”

Adjuk össze, felső hangon számolva:

  • közúti szállítás Barninak: 100 euró, kb. 30e Ft (annál feljebb csak nem megy :))
  • repülőjegy a GK-tól, 2 kutyás kedvezmény esetén: 2190 euró, azaz 615 e Ft
  • összesen: 645 000 Ft (árfolyamtól függően persze változhat!)

Azt hiszem, ez már egész elfogadható.

Kutyások bátran kérdezzenek, akár privátban is! (ha valaki kommentel, úgyis látszik az emailcíme, amit csak én tudok olvasni)!

22 thoughts on “Kutyások egymás közt

  1. Üdvözlet!
    A Szigeti-féle megoldáson kívül létezik még cég erre szakosodva Magyarországon? Sajna, mint mindig, sürgős lenne tudnom. Európán belül lenne a szállítás, konkrétan Budapest-Málta útvonalon.
    Köszönöm előre is.
    nyakabully

    • Szia!
      Sajnos nem tudom, hogy rajta kívül van-e. Róla van valamilyen infód, ami alapján nem választanád? Vagy ő nem vállalja Máltára?
      Ha megtudsz valamit, megköszönöm, ha jelzed nekem, akkor beteszem a bejegyzésbe is.
      Sok sikert!

  2. Üdv!
    Köszönjük a választ! Hosszas keresgélés után írok. A kutyus július 21-én utazik és a JAS Cargoways viszi. Árban is, hozzáállásban is ők a legjobbak. Eddig nem nagyon vittek kutyát Máltára, de nagyon segítőkészek és bármikor felhívhatom őket vagy írhatok nekik, sosem hagynak válasz nélkül. Most már ott tartunk, hogy a járat lefoglalva, papírok, box, stb. rendben, csak utazni kell. Pestre én viszem fel a kutyát (de ezt is vállalják, ha szükséges) és az irodájukban átveszik. Innentől kezdve mindent ők intéznek. 58.000 forintért intézik a Magyarországi dolgokat, és azt hiszem a Máltai ügyintézés sem drága a vevőmnek, kb. 130 euro.
    Hát ennyi. Örülök, hogy megtaláltam őket. Remélem, az utazás után is ezt mondhatom!

    Nyakabully

  3. Szia Nyakabully!

    Köszi, hogy “visszatértél” és megosztottad velem (velünk) a tippet, hamarjában én is küldtem a JAS-nak egy ajánlatkérést, kíváncsi vagyok, mit válaszolnak.
    Ha szabad kérni, légy szíves a 21-ei út után meséld el a tapasztalatokat! Az még szerencsére bőven időben van ahhoz, hogy én is még simán tudjak szállítót váltani.
    Meg amúgyik szurkolok a kutyusodnak, hogy minden jól menjen neki! :o)

  4. Üdvözlet!

    Ígértem, hogy benézek, és leírom a véleményem. Csakis jót tudok írni, mindenkinek ajánlom a JAS Cargoways-t. Ferihegy I, Igló u. alatt találhatók. A kutyus szempontjából is remek volt minden. 11 után értünk oda és fél órával később már a futószalag vitte be a rakodóba. Az egyik legmacerásabb országot fogtuk ki Máltával, de mivel mindent előtte el lehetett intézni, hamar mentek a dolgok. Negyed négykor indult a repülő és a vevőm már háromnegyed hatkor telefonált, hogy a kutyus már a karanténban van Luqa-ban.
    A lányok a cégnél extrém kedvesek voltak (nekik konkrétan ez volt az első kutyaszállításuk, de ez nem volt érezhető egyáltalán), mindent megtettek, amit csak lehetett. Árban is ők a legjobbak, legalábbis szerintem. Ha valakit érdekelnek a részletek, a fenti e-mailen keressen meg, és leírom a többit is.

    • Szia Nyakabully!

      Engem nagyon érdekelnek a részletek, írok is emailt nyomban! 🙂

      A JAS a saját honlapjukon keresztül elküldött ajánlatkérésre nem reagált még nekem, de majd Tőled kérek egy emailcímet, mert nagyon felcsigáztad az érdeklődésemet!

      Köszi hogy visszatértél és megosztottad velünk a fejleményeket!

    • Azóta válaszoltak, bár csak tegnap hívtam fel Katát. A blogomat még nem volt alkalmam frissíteni, de majd megteszem!

  5. Sziasztok,

    Most láttam csak, hogy Szigetit és a Gradlyn Kennels-t emlegetitek. Nekem nagyon-nagyon rossz tapasztalatom volt velük. Nagyon keményen át akartak vágni. Jóval alacsonyabb áron vállalta Szigeti, mint bárki más, aztán Frankrurtból telefonáltak Gradlyn Kennels-től, hogy ja, bocs, de mégis nagyobb kennel kéne, gyorsan fizessek még 1250 Eurót. Vagy vihetem haza a kutyát. Persze Szigeti innentől már nem volt elérhető, sem telefonra, sem e-mailre nem reagált….

    A másik: a kutya vizes-edényét nem jól rakták be, igy szegény Frankfurttól Aucklandig nem ivott (kb. 40 óra!!!), szóval majdnem belepusztult, mire ideért. A karanténos csapat, akik kiszedték a kennelből azt mondta, hogy a kutya úgy ki volt száradva, hogy 3 órán át folyamatosan ivott!!
    Szóval, én nem jártam jól velük és ezért nem ajánlom őket senkinek!!!

    Üdv: Rita (Ui.: tudod Isti a Zest-es 🙂

    • Naná, hogy emlékszem 🙂 De nem ex-Zestes?
      Időközben felvettem a kapcsolatot a JAS nevű céggel, ahol nagyon barátságos az ügyintézőcsaj, és bár még nem szállítottak ilyen messzire kutyust, egy máltai szállítást illetően nagyon kedvező véleményt kaptam róluk.
      Folyamatban van a dolog, de lehet, hogy szegény Barninak elhúzódik egy picit az útja, mert előbb a mi helyzetünk kell, hogy rendeződjön.
      Örülök, hogy Te is olvasgatod a blogomat 🙂

      • De, sajnos ex-Zest-es… A cég leépült egy főre és az a tulajdonos… Én voltam a másik… Igy megint álláspályázatok irásával tölthetem a szabadidőmet 😦

        Megtaláltam a listámat a kutya utaztató cégekről, ide teszem, hátha valakit érdekel, de előre szólok, hogy a legtöbb emberetelenül drága ajánlatot adott…

        Airmax: tibor@airmaxcargo.com
        Fastair: info@fastair-cargo.com, 296-8737, 296-8828
        RGW express: 296-5500
        Válik Attila: 06-20-332-9666, de már nincs meg, hogy melyik céghez tartozik, csak ennyi van felirva,

        És volt még a British Airways Air Cargo, ők tényleg nagyon jók, de nagyon drágák is… A JAS-ról nem hallottam még, remélem korrektek…

        Ez az egész kutya kihozatal nagyon húzós volt. Árban és időben is…. Aztán persze jött a következő projekt a ház bérlés kutyával…. De mostmár Áron velünk van és imádja a tengert…

        Ha nagyon kutya hiányod lenne, néha kölcsönadhatom 🙂

        A blogodat tegnap találtam meg Pappitonál…

        Üdv: Rita

  6. Bocs, még egy… Most látom Szigeti levelét… A Weimari vizsla az enyém és nem Melbourn-be, hanem Aucklandbe hoztuk… Kötve hiszem, hogy olyan gyakran szállit Magyarországról weimarit, hogy ez egy másik lenne, összesen nincs tól sok Magyarországon a fajtából (még mindig 100 alatt van az összlétszám)… És nem 2500 Euró volt, hanem 2750… Amúgy korrekt… És ezen felül akartak még 1250-et kérni….

    Üdv: Rita

  7. Szia!
    Egy magyarországi ismerősöm ajánlotta a blogodat, merthogy Te is kutya kihozatalára készülsz. Melbourne-ben élünk, és 2 nagytestű kutyát fogok kihozatni november végén – szóval mostanra meglehetősen alaposan belemélyedtem a témába. Azt nem tudom, hogy az ausztrál és az új-zélandi szabályok mennyire különböznek vagy sem, de szerintem nagyjából ugyanaz lehet. A kutya a titervizsgálattól számított min. 180 nap után léphet Ausztráliába (a karanténidő nem számít annak, szóval 150 nap otthon + 30 nap karantén és meg is van a 180 nap) Emellett még egymillió dolog van persze, de ami miatt most írok, az a szállítás. Nagyon sok szállítmányozótól, 4 országból kértem árajánlatot az elmúlt hónapokban, és rettenetesen oda kell figyelni, mert óriási különbségek vannak! Kaptam 4400-5500 euró (per kutya!!) ajánlatokat is, sajnos ebből volt a több. Az Airmaxcargo korrekt volt, de reméltem, hogy a 700ezres ajánlatánál jobbat is kapok. A Szigetivel volt már korábbi tapasztalatom (végül jóval többe került a szállítás, mint az árajánlatban volt, sőt egyszer le is kellett mondani az utat frissiben, mert nem indult a kocsija – egy ilyen hiba például egy ausztrál szállításnál megengedhetetlen)
    A legjobb árajánlatot egyértelműen egy prágai cégtől kaptam, messze alatta van minden másnak, ha gondolod, dobj egy emailt és leírom a részleteket.

    Amire nagyon kell viszont figyelni, az az, hogy ha az exportáló ország Magyarország, akkor az utolsó export dokumentumokat is magyar hatósági állatorvosnak kell aláírnia, lepecsételnie, és a ketrec leplombálása után ráírnia a plomba számát, ez le van írva a szabályzatban is. A Gradlyn Frankfurtból szállít, de leveleztem egy osztrák céggel is, ahol a fickó nagyon képben volt az ausztrál szabályokat illetően. Direkt rákérdeztem erre, és azt mondta, hogy mivel Ausztria és Mo. is ugyanolyan karanténszabályok alá esik, nem kell aggódnom, nyugodtan utazhat Ausztriából és nem gond ha osztrák állatorvos plombálja le a ketrecet és tölti ki az utolsó papírokat. Azt mondta, higgyem el, hogy így van, már többszázszor csinálták és sosem volt gond. Mivel az ausztráloknak elég bármilyen kis hiba, elírás, és visszafordítják a kutyát a francba, inkább rákérdeztem az Aqis-nál. A válasz egyértelműen az volt, hogy ha a kutyát Csehországból indítom, akkor nem fog megfelelni az import engedélyben szereplő “residency requirement”-nek, plusz nekem igazolni kell, hogy a cseh hatósági állatorvos felkészült az utolsó export papírok kitöltésére egy olyan laboreredmény alapján, ami nem Csehországban készült. Meg ilyen baromságok, a lényeg, hogy jöhetne a kutya onnan is, de ehhez még párszáz dollárért kérnem kell egy módosítást az importengedélyre, és elbírálják. Hiába mondtam bármit, hogy EU, meg határok sincsenek, meg hogy a két ország tökugyanolyan besorolásban van a karantént illetően, nem foglalkoztak vele.
    Most rohanásban vagyok, ha gondolod, írj a mailcímemre.

    • Sziasztok!

      Én is kutyák kivitelére készülök, most kértem ajánlatot az airmax cargo-tól, de elbizonytalanítottatok. Miért van rossz híre?
      Mit ajánlotok helyette? Vannak újabb tapasztalatok. Én 3 kutyát szeretnék költöztetni, kis, közepes, és nagy termetű. Mint az orgonasípok 🙂
      Aki tud segíteni privátban is jöhet az anto74@freemail.hu címre.

      Előre is köszi!

      • Szia!

        Én segítenék Neked commentben is, de most sokat nem tudok mondani, mert a JAS-nál folyamatban vannak a dolgok, de már egy jóideje mintha nem akarna válaszolni nekem a hölgy. Majd rászólok ismét, mert ideje lenne pontos infót tudnom.
        Te hová szeretnéd vinni a kutyusaidat? Ha bérelni szeretnél házat, akkor szerintem készülj fel rá, hogy nem lesz egyszerű.

        Ha gondolod, összehozlak valakivel, aki az Airmax-szel hozta ki a kutyáit, megkérdezheted közvetlenül is tőle 🙂

  8. Nem kell összehozni, írd le kérlek mi volt a baj?
    Ha leszenk friss infóid a JAS-nál tájékoztass lécci.
    Egyébként Fijire készülünk.

  9. Szia Ditta,
    Bocsánat, most néztem rá újra erre a hozzászólásra :o(
    A blogunkon (www.go2melbourne.blogspot.com) mindig részletesen leírom a kutyakihozatallal kapcsolatos eseményeket is, de emailen is elérhető vagyok a zardin-kukac-freemail-pont-hu-n.
    Elméletileg november 16-án jönnek a kutyáink… ha minden jól megy. De addig még annyi minden történhet…

  10. Sziasztok!

    Ugy nez ki, hogy Maltara koltozunk es a cicaim utanam jonnenek repulovel. A JAS-nak mar nem talalom a magyarorszagi kepviseletet. Tudnatok ajanlani megbizhato, kiprobalt ceget?
    Nagyon koszonom elore is a segitseget!

Vélemény, hozzászólás?

