köztes nézőpont


Na, a Hahota-elv ismét bebizonyította rám vonatkozó igazát! 🙂

A pünkösdi nap szentségét segítségül kérve (írhattam volna, hogy kihasználva, de az olyan csúnyán hangzott a szentség szót követően) aznap is jelentkeztem néhány helyre, amiből 2 eleve sikertelenségre kárhoztatott (az egyik az én bénaságom miatt, a másik esetben meg visszapattant a levél a nem létező címről, pedig aztatírtákkijahonlapraellenőriztem).

Viszont az elsőre már másnap (KEDDEN! :D) választ kaptam, miszerint egy videó interjú jó kezdés, javasoljak időpontot (nekik a reggeli órák a megfelelőek)! Ezt kellőképp biztatónak találtam (nem a reggeli órákat, hanem az interjót), úgyhogy kicsit engedékeny is voltam, és a kinti 9 órát is megengedtem nekik, ami itthon már eléggé az éjszakába hajlik, de pici áldozat a nagy lehetőségért naná hogy megéri 🙂

Szómiszó, örültem mint (12) majom a farkának, és szeretném megkérdezni a már odakint élőktől (remélem hamarosan tényleg sorstársak leszünk ;-)), hogy ama véleményem, miszerint ez nagyon biztató, hogy referencialevél és helyben ottlét nélkül is van ember, aki komolyan érdeklődik irántam mint munkavállaló iránt; szóval ez tényleg biztató?

Ugye nem korai még azt gondolni belőle, hogy ha már ott is leszek, akkor még növekedni is fog az érdeklődés a pályázásaimra?

Másik kérdésem, hogy létezik-e ott kint próbaidő? Azért jutott ez eszembe, mert pl. mi van, ha egy munkáltató aszondja egy bevándorlónak hogy köllösz nekem, adok job offert is, de aztán 1 hónap után kiderül, hogy hát ez bizony mégsem úgy sikerült, ahogy gondolta. Ilyen esetben megszüntetheti a munkaviszonyt és vele a munkavállalói engedélyt, vagy ha egyszer az megköttetik, akkor már kitart a végéig?

Ez azért fontos nekem/szerintem, mert nagyban befolyásolhatja a job offer megadásának hajlandóságát (tudom, tudom, magyar ésszel gondolkodom (elnézést érte ;-)), de azért előfordulhat, hogy nem válik be egy jelölt, akár kiwi akár külföldi).

Reklámok

5 thoughts on “köztes nézőpont

  1. Én úgy tudom, hogy a job offer és ezzel együtt a work permit is vagy visa fix azaz 2 évre szól.Ezzel a munkáltató kimondja, hogy legalább 2 évig munkaviszonyban maradhatsz nála.Nem tudom milyen jogi módja van ennek a felmondására, de az biztos, hogy itt nem szoktak ugrálni munkahelyről-munkahelyre.Ha valaki felvesz azaz job offert kapsz az komolyan is gondolja 🙂
    És nagyon gratulálok, drukkolok, ha mostanában egy kicsit el is vagyok tünve 🙂

  2. a két év az nem feltétlenül igaz, csak ha WTR sémába óhajt kerülni a proletár. A munkáltató adhat egy éves job offert is, ha akar. Nekünk pl. több, mint két évre szól a munkavállalási engedélyünk (WTR) és mindkettőnknek határozatlan idejű munkaszerződése van, offert is ilyet kaptunk. (permanent, full time)
    Csalavolgynek abban szerintem igaza vagyon, hogy ha kapsz egy job offert, akkor az komolyan is van gondolva.

    próbaidő szerintem ilyen bevándorlósdiban nincsen, mert ha nincs munkavállalásid, akkor nem dolgozhatsz a próbaidő alatt.

    Szerintem az interjú már jó jel,biztató, de amíg nincs a kezedben job offer, szerintem ne indulj el.

    • Sok helyen olvastam már, köztük Nálad is (de szerintem majd’ minden NZ blogon fent van :)), hogy nagyon nehéz úgy munkát találni, ha az ember nincs jelen.
      Vagy ez a tanácsod inkább csak a mostani helyzet miatt van?

  3. Szia,

    Van probaido. 3 honap. Nem tudom, a vizumnal hogy mukodik, de egyik kiwi ismerosom egy fejvadasz cegnel dolgozik es o mondta, hogy nemreg hoztak be ezt a torveny (a gazdasagi valsag hatasara).

    Szerintem nagyon jo jel az interju. A kiwik lustabbak annal, hogy csak ugy meginterjuvoljanak, ha nem keltetted volna fel igazan az erdeklodesuket.
    Hajra!!

Vélemény, hozzászólás?

