Hogyan jutottam el az első interjúig…


Na, most végre először olyan címet adtam, ami érdemben is utal a bejegyzés tartalmára 🙂 Talán köszönhető ez annak is, hogy komoly a téma is, meg most én is igyekszem használhatóbb infókat közölni.

Folyamatábrát azért nem készítek, de íme a lépések:

1) végigolvastam minden általam ismert NZ blogon a munkakereséssel kapcsolatos bejegyzéseket

2) helyrepofoztam a CV-met (vagy Resumé) Imma és Hajnalka útmutatása alapján

3) címként aszerint adtam CV-t vagy Resumét, hogy a hirdetésben/career oldalon hogyan kérték

4) felkerestem az ajánlott és az általam fellelt állásportálokat (careerjet, NZ Herald, Seek, DeWinter, Beyond, TradeMe – a linkeket nincs kedvem, nem nehéz megtalálni őket 🙂 – némelyik ezek közül inkább csak IT-vel foglalkozik)

5) küldtem a CV-met mindenhová, ami stimmelhetett: 3 választ kaptam összesen, 1 nagyon sablonos elutasítót, 2 kevésbé sablonosat, két Beyondos HR-hölgy jókat írt az anyagomról, és hogy vegyem fel velük a kapcsolatot, ha már ott leszek. Szóval ez kevésbé gyümölcsöző út (de hát messze nem én vagyok az első, akinél ezt olvashatjátok ;-))

6) Ide is elnéztem, bár sok visszajelzés nem jött

7) Az Omega bevándorló segítő szervezetnek is írtam egy emailt, ahonnan hamar válaszolta egy hölgy, hogy amint Aucklandben leszek, nosza értesítsem. Majd meglátjuk.

Innentől jön az érdekesebb, bár kevésbé általános rész.

8) Mivel Microsoft BI a szakterületem, megnéztem az MS honlapján az új-zélandi GOLD BI partnereket, felkerestem a honlapjukat és ahol volt rendes career aloldal emailcímmel, oda küldtem.

9) Közvetlen guglizással (Business Intelligence NZ) is kiszúrtam néhány céget => career => CV küldés

10) Jó ideje feliratkoztam az Auckland SQL levlistára, ahol ugyan túl komoly szakmai kérdések nem merültek fel, de a résztvevők emailcímei alapján beazonosítottam néhány céget 🙂

11) egy barátom javaslatára nemrég regisztráltam a LinkedIn-re, ahol tagja lettem az MS BI csoportnak, úgyhogy a csoport többi tagjának tudok üzenetet írni. LinkedIn-en belül szűrtem NZ-re és a Business Intelligence kulcsszóra, és a kapott listából szemezgettem a cégeket (kb. itt tartok most).

Szóval a következtetés:

  • a HR-cégekkel nem érdemes vesződni, amíg nincs WP (utána meg jódarabig nem aktuális :-P)
  • sokat kell böngészni a netet, hogy az ember közvetlenül megtalálja a szakmájába vágó cégeket,
  • érdemes szakmai közösségi portálokon is körbenézni, sokmindent fellelhet az ember.
Reklámok

One thought on “Hogyan jutottam el az első interjúig…

  1. Hasonló cipőben jár(t)unk. Amíg itthonról próbált a férjem munkát keresni, addig udvarias elutasítás vagy jó az önéletrajza, de jelentkezzen majd, ha már kint van típusú válaszokat kaptunk. Aztán volt e-mailes interjú is. Végül úgy alakult, hogy picit pihentetjük a dolgot. Azóta többen érdeklődtek, hogy kint van-e már a férjem. 🙂 Hajrá Isti! Menni fog ez, de tényleg komoly kitartás kell hozzá. Szintén megerősítem, hogy a mi ismerőseink is azt mondják, ha kint vagy, sokkal jobbak az esélyeid, illetve a fejvadászoknál nem igazán érdemes próbálkozni, direkbent a cégek HR vezetőit kell keresni.

Vélemény, hozzászólás?

