Az első interjú


Na, ez végre tényleg megvalósult! 🙂 Ugyanúgy 11-re ütemeztük be, mint a hétfői elmaradtat, az a gondolatom is bejött, hogy már talán nem fogok izgulni előtte annyira. Sajna a webkamerám nem volt az igazi, de hát nem topmodellnek jelentkeztem (még szerencse :))

Az a tudat is kellemes volt, hogy másnap már péntek, és jön a hétvége. Persze igazából ennek semmi szerepe nem volt, de jobban éreztem magam, hogy úgy kell sokáig fennmaradnom, hogy utána hamar szusszanhatok, kipihenhetem magam.

Csanádnak hála nagyjából megbízható képet kaptam arról, mire is számítsak az interjú során (utólag mondom, hogy nagyjából beigazolódott, amit előtte megírt nekem, bár az általa említett 1. és 2. kör kicsit összemosódott).

Kb. 5 perccel este 11 előtt úgy éreztem, hogy rendszeres olvasóim nagy része (akik nyomon követték az interjúzásom előzményeit) szentelt nekem valamikor a nap folyamán egy gondolatot, és ez jólesett (ha így volt, ha nem 😉 de azért hiszek benne, hogy a megérzés helyes).

23:06-kor jelentkezett be Nigel nálam a Skype-on, akkor nagy levegőt vettem (meg előtte már legalább 5× :)) Az ő oldalukról ketten voltak, Nigel igazgatóként, Craig pedig a fejlesztők vezetőjeként. (Az én képem homályos volt, ők meg úgy ültek, hogy csak félig voltak a képben :))

Az interjú lépései:

  • Nigel: a cég bemutatása, közeljövőben tervezett intézkedések, ami miatt szükség lesz új emberre – 12 perc
  • Tell us about yourself!” – itt következett az én 10-15 percem, de nem arra voltak kíváncsiak, hogy ki vagyok és miért NZ vagy mi a hobbim, semmi más, csak szakma. Végigmondtam az eddigi helyeimet, tulajdonképpen arra voltak kíváncsiak, hogy el tudom-e élőben is mondani hitelesen, amit leírtam a CV-ben. El tudtam. Őszintén szólva igzultam, és néhol emiatt messze voltam a 100%-os nyelvtani helyességtől, de talán van indiai fejlesztőjük, akkor ez biztosan nem volt gond 🙂
  • Szakmai belekérdezések: Craig fejlesztőként feltett egy-egy általánosabb kérdést az SQL Server BI csomagjának minden összetevőjéről (ha valaki van olyan ferde, kérdezzen rá és szívesen elmondom, de nem hiszem hogy lesz ilyen ;)), amelyekre utólag visszagondolva 5-ös skálán volt egy 3-AS, egy csillagos 5-IS meg egy jó erős 4-eRS (talán 4/5) válaszom
  • Levezetés: elmondták még egyszer, hogy még nincs meg a pozíció, viszont ha meglesz, akkor gyorsan kell majd ember, tehát nem akkor szeretnék kezdeni a kiválasztást, addigra már kell a kiválasztott jelölt

Részletek (ez már kevésbé összeszedett módon :)):

A következő kép igazából nem illik ide, de annyira szerettem volna már, hogy ismét legyen egy olyan bejegyzésem, amiben van kép, úgyhogy bár nem BI de Microsoft, és még poén is van benne 🙂

WinXP és AmeriKapitány

WinXP és AmeriKapitány

Na ennyire lesz összeszedett ez a része a bejegyzésnek 😉

  • 7 emberből áll a fejlesztői csapat, közöttük van olyan bevándorló, akit a cég segített WP-hez, tehát ismerik az Immigrationnél bejárandó folyamatot, megvan már a bejáratott rutin hozzá (kb. így fogalmazott Nigel)
  • sokat jelentett, hogy már volt NZ cím az önéletrajzomban
    köszönet Helgának

    köszönet Helgának

    látták hogy komolyan veszem, még emlegették is, hogy onnan nehéz lesz naponta bejárni Aucklandbe, de majd segítenek találni megfelelő helyet (azért mondtam nekik, hogy az elején nagyon jó lesz az, lesz hol álomra hajtani a fejem)

  • már folynak a tárgyalások az új ügyfelekkel, és ha azoknak tetszik, amit a cég kitalált, akkor biztos hogy lesz felvétel, amire talán jó esélyem van a következők figyelembevételével:
    • mivel szerintem azért kezdenek most keresgélni, hogy rögtön legyen beugró emberke, amint eljön az idő, velem már lezajlik az interjú minden köre (akárhányat terveznek is), ráadásul augusztusban ott fogok már ácsingózni job offerért, nem kell kivárni egy esetleges helyinél a felmondási időt (van egyáltalán ilyen NZ-n?)
    • persze csak a magyar viszonyokról van első kézből képem, a többi az csak elképzelés meg netes cikkek olvasásának eredménye, de azért én úgy vélem, hogy nem sok Microsoft BI-os emberke rohangál munkahely nélkül Aucklandben, mert akkor tutira közülük válogatnának inkább
  • a következő forduló majd az lesz, hogy adnak elvégzendő feladatot, amit még le is kell dokumentálnom, szóval az nem interjús, hanem gyakorlati

Az interjú alapján levont következtetéseim (főképp magam számára :))

  • azaz mire készülhetünk fel egy IT-s interjú esetén (szigorúan szubjektív, egy alkalom alapján 🙂 a többiből származó tapasztalat majd biztosan tovább árnyalja a képet,
  • személyes dolgokat nem kérdeznek, bár mint emberre úgy vélem kíváncsiak voltak, de nem annyira az otthoni (úgy értem a családban mutatott) személyiségre, hanem sokkal inkább a munkahelyire (ami hát teljesen logikus ;))
  • amennyire eleddig olvastam, kiwiföldön sokkal kevésbé gyanítanak svindlizést a dolgok mögött, de azért ha van egy jó CV-je az embernek, akkor meg is kell mutatni, hogy
    • Te írtad (magyarán szólva tudsz angolul)
    • hitelesen el tudod mondani, látszik belőle hogy igaz is
  • a cégnek nem árt előtte utánanézni (bár ez általánosan igaz), mert bár szerintem mindenütt mesélnek az elején róla, de akkor az emberrel előfordulhat (mint pl velem ;)) hogy izgul, és nem tud annyira figyelni, ezzel a tudással viszont tisztább lehet a kép az interjú közben
  • számítani lehet szakmai keresztkérdésekre, de ez szerintem inkább jó dolog, mert ha tényleg tudod, akkor azt itt szépen meg is lehet mutatni (az a jó az IT-ben, hogy minden területén vannak olyan oltári spéci dolgok, amikben túl lehet szárnyalni az interjúztatót 🙂 – ez lehet, hogy mással is így van, de én ezt ismerem)
  • az emberek a “túloldalon” lazák, sokkal kötetlenebb volt ez a beszélgetés, mint az eddigi ilyen alkalmaim (jó, nem volt sok, de azok eléggé sokfélék voltak)
  • legyen NZ címed, legalább kinézve, amit meg tudsz jelölni a kísérőlevélben vagy a CV-ben

Azt hiszem ennyi, most akárhogy is erőltetem az agyam, nem jön fel más emlék, szerintem a lényeget összeszedtem.

3 thoughts on “Az első interjú

  1. Visszajelzés: Jövedelemadó-számító « Martinisti’s Blog

  2. Visszajelzés: Az első interjú – littöl folló áp « Martinisti’s Blog

Vélemény, hozzászólás?

