A második interjú


Szépjóóóóreggelt mindenkinek (aki reggel olvassa, aki meg nem az a saját napszakának megfelelő köszöntést vizualizáljon ide ;))

Őszintén remélem, hogy a két, nagyon hasonló című bejegyzésből sorozat lesz (vagy egy job offer 🙂 – hiába no, álmodozni azért szabad!). Ma reggel, NZ idő szerint du. 5-kor megvolt a második interjúm, de most más csücsült a vonal túlsó felén, egy wellingtoni, 4 fős, kis cég vezetője, Rob.

Ők teljesen MS BI-ra álltak rá, gondolom nem véletlenül, ha már van közülük, aki 6 évig erősítette a Microsoftot. Az előző alkalomtól eltérően ez most telefonos volt, bár MSN-re beszéltük meg, csak a laptop miki bemondta nála az unalmast. (Vagy az MSN nem akarta az engedelmességet, amin szintén nem csodálkoznék.)

AngryDuckSzóval itt már csak beszélgetés volt, és bár Nigelék esetében sem mondanám túlzottan hivatalosnak a hangulatot, most még kötetlenebb volt. Bár ezt sejtettem is előre, hiszen Rob avatarja egy szakmai portálon ez a kacsa 🙂

 

Tulajdonképpen a szó szerinti értelmében nem is interjú volt, inkább beszélgetés. Rob is a következő szavakat használta korábban: discussion, chat. Ezt csak azért tartottam fontosnak megjegyezni, mert szerintem emiatt is volt más a hangulata az egésznek. Egyrészt nagyon közvetlen, még lazának is mondhatnám, másrészt Rob sem készült fel annyira, mint egy interjúra szokás.

De nézzük sorjában a felmerült témákat (szakmaiakat nem részletezem :))

  • Hová is fogok megérkezni? – erre alapvetően Auckland volt a válasz, de csak azért mert oda van repjegyem, ha addig még alakul más ígéretes dolog is, akkor simán berendezkedhetek Wellingtonban is (tudom, nagyon nagy a szél, de újdonsült bevándorló nem mindig élhet a választás luxusával ;))
  • Ellátogatok-e Wellingtonba? – hát hogy a csudába ne! 🙂 Csak mert akkor szívesen találkozna velem személyesen is. Mondtam, hogy épp az Auckland-Wellington vasúti jegyárakat böngésztem a neten 🙂 Oltári jó lesz vonattal odamenni, látni fogok sokat az országból! Pont fél nap az út mindkét irányba, reggel 7:25-től este 7:25-ig. Azt ugyan nem írják, hogy pontosan hány km, de 650 körül lehet. Az ára $119 × 2 = $238 oda-vissza. Nem olcsó, mert persze a kedvezményes jegyek már mind elkeltek, de egyszer biztosan megéri. Visszafelé meg a repcsi $50-$60-ból is meglehet. (Én ezt az oldalt találtam hozzá, de javaslatokat szívesen fogadok!)
  • Augusztus még odébb van. – tudom én is, dehát ezt már nem tudnám előrébb hozni. Mármint nem augusztust, hanem az indulást. Nem tudom, van-e NZ-n felmondási idő, de ha most találnak valakit helyben, akinek még ki kell várni a felmondását, akkor már nem is olyan nagy az időkülönbség. (Ráadásul a LinkedIn révén tudom, hogy az előző BI fejlesztőjük márciusig dolgozott náluk, ami már legalább 3 hónap, és a jelek szerint nem találtak a helyére utánpótlást.)
  • Tudom-e, hogy mi a különbség Auckland meg Wellington között szakmai szempontból? – némi hümmögést leszámítva nem tudtam mást produkálni, mert nem volt tippem, mire gondol. Aztán amikor mondta, hogy Wellington inkább a kormányzati szféra fellegvára, akkor már bőszen helyeseltem, ez már számomra is kiderült mostanáig. Hogy Auckland pedig a pénzügyi központ, azt meg most már tudom 😉
  • Én milyen cégnél dolgozom, mi a profilja, mire épül a BI rendszere? – erről most csak annyit, hogy állami megrendelőnk van, ami talán jó pont volt Robnál 🙂 Bár gondolom gyökeresen más az ottani “állami cég” meg az itteni.
  • Milyen módszertant követünk? – mondtam én hogy Kimball, de az az igazság, hogy a szerződésben nincs ez lefektetve (náluk igen!), de nálunk ez eddig nem került ennyire előtérbe. Vannak ügyféligények, azokat minél hamarabb igyekszünk teljesíteni, aztán ahogy alakul. Végül szerintem Kimball jellegű adattárház lesz belőle, de nem előre megfontolt alapon.
  • Gyerekek – még volt egy kis “small talk”, amikor épp nem hallottam, mit kérdezett, mert Bence vinnyogott mellettem, úgyhogy megkértem Robot, ismételje el, mert nem hallottam a fiam nyerválása miatt. Így hát, ha már szóbakerültek a gyerekek, beszélgettünk a családról is néhány mondatot (neki 3 kölke van, én meg már maradok a 2-nél végleg :))
  • Szakmai kérdések – teljesen más jellegűeket kérdezett, mint korábban Nigelék, nagyon a módszertanra hegyezte ki, szerintem ő nem annyira operatív fejlesztő, ezért az kevésbé volt fontos számára, az látszott a beszélgetésből most is, hogy nem kamuztam a CV tartalmát illetően, úgyhogy hamar le is tudtuk.
  • Utazás, család – mivel az ő ügyfélkörük főként wellingtoni bázisú, ezért nem kéne sokat utazgatni, azaz megmaradnak a családnak a délutánjaim, hétvégéim. Ezt nem én kérdeztem, ő mondta kapásból!
  • serc…serc… – 1-1 mp-es szünetek, amikor épp nem szóltunk, de mióta tegnap Attila barátom említette, hogy sokszor az interjúztatók azért kérdeznek meg nyilvánvaló dolgokat is (vagy olyat, ami már korábban szóba került pl. levélben), hogy haladjon előre a beszélgetés, mert hirtelen ők is kifogytak, aztán majd csak kibontakozik valami.
  • Következő kör – amikor ott leszek, mindenképp sort keríthetünk egy személyes találkozóra, amin a cég másik 3 tagja is részt vesz. Megismételte azt is, hogy nem gond a job offer meg az Immigration-nel való ügyintézés részéről.
  • Próbafeladat – javasoltam neki, hogy ha gondolja, nagyon szívesen fogadnék néhány feladatot, ami alapján jobban felmérhető, hogy milyen a hozzáértésem, illetve én is képet kapok a feladatok jellegéről. Az ötletem pozitív visszhangra talált, úgyhogy jövő héten kapom is majd a modellezési gondolkodnivalókat 🙂

Összegzés: bár a leírtak alapján talán úgy tűnhet, a korábbi interjú pozitívabb eredménnyel zárult, ez inkább csak annak köszönhető, hogy akkor több volt a konkrétum. Viszont Rob még rokonszenvesebb fickó volt, és a fogalmazásmódja, hangsúlyozása (egyszóval a nem a szavak tartalmában megnyilvánuló kommunikációja) alapján azt a következtetést vonom le, hogy tényleg komolyan gondolja az ügyet.

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

