Kezd beindulNi az gépeZet


Na, bár ezen a héten ritkábban közöltem bármit is, azért még megvagyok. Röviden összefoglalva az NZ-hez kapcsolódó eseményeket:

  • Balázstól kaptam néhány tippet a pénz kijuttatására
  • beszéltem Böröcz dokival, és mehetek vizsgálatra, de csak később, mert szabin van
  • lesz némi NZD-m már itt Magyarországon is, Ft-ért cserébe
  • ha minden igaz, lesz szállásom az elejére
  • sikerült beszélnem Hajnalkával! 🙂 juppijéé
  • majdnem végigvittem a Fallout 3-at (ez nem NZ, de én szeretem)

1. Pénzes ügyek

  • kell némi kp NZD-ben, ez vitathatatlan, ezt vagy szerez valakitől az ember még itthon (bank és valutaváltó kis eséllyel kecsegtet, fórumozz, aztán talán összejön), vagy visz ki némi általános elfogadott valutát (€, USD, hasonlók),
  • amikor kint leszek, hamar nyitok egy számlát, ami már ugye NZD-ben lesz,
  • forintszámláról utal az ember (közvetlenül dupla átváltás: HUF => EUR => NZD)
  • Magyarországon vagy pl. Bécsben nyitott eurószámláról utalok (itt is van dupla váltás, ha nincs kéznél ennyi EUR, márpedig nekünk nincs)
  • olyan nemzetközi utalást kell végrehajtani, aminél a fogadó bank áll minden költséget, és ha minden jól megy, megbizonyosodhatok arról, hogy a National Bank tényleg csak 10 NZD-t számít fel a műveletért

2. Orvosi vizsgálat (Böröcz)

  • Gabi (a feleségem) hívta fel a dokit, és bár szabin volt, elmondott mindent, hogy mit kell előtte intéznünk
  • július 30-án megy vissza dolgozni, de rögtön mehetek is hozzá, tekintve hogy közel az utazás (az eredményeket majd Gabi postázza)
  • nagyon előzékeny a babóval, neki elég egy 10 perces vizsgálatra bemenni, amikor július 30-án délután megyek vissza valamilyen eredménnyel
  • összességében Gabinak nagyon rokonszenves volt a telefonban

3. NZD Mo-on

  • ez fogós kérdésnek tűnt, bár a MasterCard meg némi € talán áthidalhatta volna valamennyire a kezdeti nehézségeket, de az Index fórum révén sikerült felvennem a kapcsolatot egy-két olyan emberrel, akinek forintra van szüksége, és tud adni NZD-t
  • jövő szerdán már lesz is jónéhány bankjegy a kezemben, ha minden jól megy 🙂

4. Szállás

  • ez most nem a repülésre utal 🙂
  • szintén a fórum eredménye: kaptam egy emailt egy kinti honfitárstól, akinek a felesége és a pici gyereke most itt, Magyarhonban nyaralnak, tehát épp egyedül van egy nagy házban, aminek a bérleti díja nem attól függ, hányan laknak benne 🙂
  • felajánlotta, hogy beszéljük meg, hogy lakhatok nála (ez a megbeszélés holnap lesz)

5. Hajnalka

  • Több érdekes próbálkozás után sikerült elérnem Skype-on Hajnalkát (ahogy írtam az ő nevét, pont abban a pillanatban jelent meg a tálcaértesítés, hogy elérhető Skype-on 🙂 )
  • előtte próbáltam a honlapján megadott mobilszámot, de a VOIP kliensem valamit félrekapcsolt, pedig a telszám jó kellett, hogy legyen, úgyhogy 10 percig hallgattam, ahogy háttértévézés és egy kutya ugatása közben egy ismeretlen férfi keres valakit, akinek a nevét félreértette, miután mondtam, hogy kit is szeretnék telefonvégre kapni
  • tegnap éjjel (NZ de. 9 körül) legalább Skype-on annyit megbeszéltünk, hogy majd ma reggel felhívhatom (épp beszélt valakivel),
  • éjszaka sokszor fenn voltam, töprengtem, miket kérdezzek, aztán 5-6 között felébredtem, f7-kor már nyomtam is be a gépet, de még offline volt
  • reggeli közben volt két nem fogadott hívásom, és persze a konyhában étkezve nem hallottam meg, de utána még sikerült nyélbeütni a beszélgetést!
  • úgyhogy nemsokára kapom a szerződést, a cheklistet, meg így a vízumigénylés azonnal be tud indulni, amint lesz job offer (bizony, nagyon lelkes és derűlátó vagyok, meglesz ez! :))
Reklámok

3 thoughts on “Kezd beindulNi az gépeZet

    • Hajnalka bevándorlási ügynök, igen. A bevandorlas.co.nz a honlapjának a címe. Az előzetes felmérés ingyenes nála, úgyhogy egy emailt nyugodtan megereszthetsz neki.

      Amúgy ha kell segítség, nyugodtan írj nekem, bár mivel én is még csak készülök kifelé (még ha már nagyon az itthonlét végén járok is 😉 ), ezért ne vedd 100%-osnak a szavaimat, de amiben tudok, tényleg szívesen segítek!

Vélemény, hozzászólás?

