Végre egy feladat!


Eljött végre az az email is, amiben kaptam egy megoldandó feladatot egyik reménybeli NZ munkáltatómtól. Ugyan nem Craigtől, akitől esélyesebbnek gondoltam (bár a héten váltottam már vele is egy levelet, amiben írta, hogy nem is fog sikerülni összeraknia nekem a kockát, úgyhogy majd személyesen beszélünk róla :)) hanem wellingtoni Robtól, akivel szintén beszéltünk ilyesmiről, de már jó régen, és emailben nem merült fel.

Örültem mint maki a lóbálós testrészének, de nem tudtam rögtön nekiállni. Ez ugyanis kedd délelőtt jött, én pedig f11 felé indultam a vasutas (ex-)kollégákat meglátogatni, és onnan csak későn, 8 után értem haza.

Ráadásul Bence sokáig viribült, 10 után ment csak aludni a kis kópé. Nagyjából 11-kor álltam neki az amúgy nem bonyolult feladatnak. Egy SSIS data flow-ban kellett egy tetszőleges forrásból származó sorokban egy mező tartalmának érvényességét tesztelni egy meghatározott minta alapján. Ez így megfogalmazva eléggé bonyolultan hat, példával élve azonban csak arról van szó, hogy mondjuk van 2 kiragadott sorunk:

ID, Kód

1, 222-2312-231

2, 382-293-132

A Kód oszlop mintája: xxx-xxxx-xxx, ennek kell megfelelnie minden sornak. Az első tehát érvényes, a második viszont nem, mert a második számsor csak 3 jegyből áll, emiatt a – is arrébb kerül, illetve a string hossza is kevesebb. Szóval ennek a mintának az ellenőrzését kellett kifejlesztenem. Erre leginkább egy script component alkalmas, ami annyit jelent, hogy programozni kell. Hozzám inkább a VB áll közelebb, mert az SQL Server 2005-ben még csak azt lehetett használni, a 2008-ban viszont már van C# is, és Rob azt részesíti előnyben.

Úgyhogy először kitaláltam mit hogyan, majd jött a megvalósítás. VB-ben egész könnyen ment, de mivel a C# szinte teljesen idegen nekem, nehéz volt a szintaxist helyesen alkalmazni, nagyon sokat kellett próbálkozásos módszerrel kísérleteznem, mire ezen a nyelven is sikerült létrehozni a csomagot 🙂

Egészen f4-ig dolgoztam vele (igyekeztem minél jobban tökéleteseíteni az alkalmazott logikát), úgyhogy eléggé fáradtan sikerült ágyba kerülnöm, és igazán hosszú alvásra nem is számíthattam, mert mindentől függetlenül Benci azért ébreszt 7-8 között 🙂

De igazán élveztem, hogy végre dolgozhatok és hogy NZ-vel kapcsolatos feladatot oldhatok meg 🙂

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

