Könyvkuckó – Alfred Bester: Tigris, tigris


A minap fejeztem be ezt a nagyszerű könyvet. Bevallom, nem hallottam előtte Alfred Besterről, tehát nem célzatosan olvastam el, csak úgy véletlenül megvolt Mobireader formátumban, rákerült a PDA-mra egyszer, és Wellingtonban nem volt kedvem angol nyelvű könyvet elkezdeni, rányomtam hát erre.

Nagyon nem bántam meg! Nem vagyok jó könyvismertető-író, de talán idővel ez javulni fog 🙂

Alfred Bester - Tigris! Tigris!

Az egész a teleportálással indul, de szerencsére nem a technikai részét boncolgatja Alfred (az igazából nincs is neki ebben a könyvben), hanem a társadalmi-gazdasági hatásaira tér ki egy picit. Nem túlozza el, viszont szabadon továbbgondolható 🙂

(Nem  szép a borító, de a történet sem 🙂 Még jó sokfajta borítóval adták ki az évek során, ha valakit érdekelnek ezek, itt megtalálhatja:

http://gbr87.sfblogs.net/2009/08/07/

A főszereplő egy tökéletes átlagember, még annál is átlagabb, legalábbis a történet elején. A különböző lelki és pszichés nehézségek azonban jócskán átformálják.  Nem, nem lesz belőle világmegmentő hős (a világ elpusztításához egy picivel közelébb állt, de azért az sem :)), tehát nem jellemfejlődést mutat be a regény.

Viszont nagyon fordulatos. Mások szerint jó akciójelenetek vannak benne, szerintem nem annyira azok dominálnak, mint inkább az érdekes (néha elvont és/vagy elborult) ötletek.

Valóban megjelennek benne a cyberpunk elemei is (1956-ban került a könyv az olvasók kezébe!), de még nem annyira rendbe szedve, inkább csak ötletekként.

Szerintem az egész könyv egy nagy ötletrohamként (brainstorming) indul, amiből aztán valahogyan kikristályosodik egy szövevényes történet, aminek egészen a végéig nehéz megsejteni a kimenetelét. A főszereplők nem igazán szerethetők, ám nagyon egyediek. Ahogy halad előre a történet, bizony komolyan elgondolkodtató részekkel is találkozhat az ember. Nekem sikerült 🙂

Én 9 pontot adtam neki (10-es skálán), mert valamiért nagyon megfogott, aki szereti a klasszikus sci-fit, a maga elgondolkodtató ötleteivel, meglepő nézőpontjaival, és nem bánja, ha – szemben a mai regények jelentős részével – nem vaskos köteteken ível át a cselekmény a végkifejletig, azaz nincs annyi idő beleélnie magát, annak őszintén ajánlom!

Reklámok

6 thoughts on “Könyvkuckó – Alfred Bester: Tigris, tigris

  1. Szia Isti!
    Elsőként is gratulálok, és örülök, hogy végre összejött a nagy út! Régen írtam neked kommenteket a bloggodhoz, de azért minden második nap elolvastam merre jártál, mi történt veled.Nagyon igazad van abban , hogy mérlegelni kell, hogy mit is akar az ember.Új életet?Új lehetőségeket kipróbálni?És új embereket megismerni? Az is nagyon találóan írtad, hogy itt is vannak olyan emberek akiket az ember szívesen elkerül, és inkább kikerüli. Idestova már 2 éve tervezem az utat, de szakmai nyelven szólva és idézném a BTK-át én csak az akarat elképzelésig jutottam ami még nem büntetthető:)! Sajnos az én szakmám nagyon specifikus és nem olyan keresett szakma(hiányszakma) mint a tiéd, de nem adom fel mert tudom , hogy eljutok oda, és látni fogom mindazt a szépséget, és harmóniát ami ott van! Én a lehetőségre várok,de neked már megadatott, hogy megmutasd, hogy mit tudsz, és adj bele mindent!Én szorítok neked!
    Üdv Zsolti Budapest

    • Szia Zsolti!

      Emlékszem a nevedre, de azt már meg nem mondanám, hogy mihez szóltál hozzá 🙂
      Mindenesetre köszönöm a hozzászólást és a biztatást! Jólesik ám 😉
      Az én szakmám is oltári specifikus, és fogalmam sincs, hogy hivatalosan mennyire hiányszakma, de remélem beigazolódik, hogy tényleg az 🙂 A Tiéd micsoda, ha nem titok?
      Az biztos, hogy a téli éjszakák melegéért nem érdemes kijönni 🙂 A többi viszont úgy látom, megéri.

    • Bizony az, és mivel inkább a dolgok emberi, társadalmi oldalára összpontosít, nincs benne az a zavaró technikai elmaradottság, ami sok régebbi sci-finek mára már sajátja lett. Élvezetes és egyszerre könnyed, ám elgondolkodtató olvasmány. Nyugodt szívvel ajánlom.

Vélemény, hozzászólás?

