Apróságok


Mivel volt, aki hiányolta, visszakerült sztikibe.

Frissítve: December 22. kedd

Gondoltam csinálok egy sticky postot (legalább így megtudom, hogy ez az-e, amire gondolok) azokról a kellemes (vagy éppen nem tetsző) apróságokról, amelyeket a mindennapok során tapasztalok, de külön nem írnám le őket:

  • Az uszodák Lower Huttban egységesen sokkal olcsóbbak, mint Budapesten (egy, az ex-újbudai lakásunkhoz közeli uszodába mai árak szerint, 130 HUF/NZD árfolyamot nézve négyünknek pont DUPLA annyiba kerülne a belépő!) A Huia pool-ban van forróvizes, bugyogós kis medence is, ami simán ingyenes, ki is szoktam használni! Van egy pici, elkerített játszósarok 8 év alatti ifjoncoknak, az aqua-fitness kellékeket szabadon lehet használni, amikor épp nincs oktatás, lehet ugrálni a medencébe, a felnőtteket nem nézik ki a gyerekmedencéből.
  • Nekem nagyon tetszenek a PaknSave-es automata benzinkutak is, ahol csak benyomod az EFTPOS-t, kiveszed, és ezután zajlik minden: kupon számának beírása, PIN-kód kérése, a tankolás maga és ezáltal a fizetendő összeg meghatározása. Tudom, hogy annyira nem nagy szám, én mégis nagyon szeretem 🙂
  • Szintén PaknSave-ben van olyan lehetőség, hogy igényelhetsz magadnak jogosultságot vonalkód-leolvasóhoz, amit az üzletben felveszel a bemenetelkor, ahogy vásárolsz sorban lehúzod magadnak a dolgokat, a végén pedig csak fizetsz. Állítólag minden 10.-20. vásárlásnál ellenőriznek, de az a barátom akinek van ilyen, még egyszer sem esett át ilyen ellenőrzésen.
  • A buszon nem tülekednek sem lefelé sem felfelé az emberek (vonatra felszálláskor, Wellington környékén igen, ezt be kell ismernem), hanem jeleznek (némelyik buszon oldalt, kb. 180 cm magasan van egy-egy madzag, azt ha lefelé meghúzod, jelzi a leszállási szándékot :)), aztán mikor már megállt a busz, akkor kelnek fel az ülésből és indulnak el az ajtó felé. Mi több, kiírás is van, hogy csak akkor kelj fel a biztonságod érdekében, mikor már megállt a jármű! Budapesthez szokott emberként még egyszer sem bírtam ki, hogy megállásig a hátsómon üljek!
  • Az éjszaka és a nappal között sokkal nagyobb a hőmérséklet-különbség, mint a számomra megszokott.
  • A sörösüveg kinyitásához nem kell sörnyitó, mert le lehet csavarni a kupakot
  • ha idoben fizeted be a rezsi számlákat (villany, telefon, akármi), akár 20% kedvezményt is kaphatsz, de 10-et biztosan, és éves szinten ez bizony egyáltalán nem kevés!
  • ha buszon utazol (ennek megfigyelésében lehet, hogy első vagyok a bloggerek közül), feltűnhet, hogy akik leszállnak, mindig megköszönik a sofőrnek, hogy megállt és kinyitotta az ajtót! Pedig jeleztek és a sofőrnek ez a munkája, mégis megteszik. (Csuklós busz nem nagyon van, tehát hallja is a járművezető)
  • ma jártam egy New World áruházban, ahol vannak olyan kasszák is, ami úgymond önkiszolgáló: a vevő odamegy, szépen áthúzza a vonalkód-leolvasón az árukat, majd amikor végzett,  kártyával kifizeti és távozik. Magyarországon hol lehetne ezt megcsinálni? Itt meg működik. Komolyan mondom, csak bambultam bután 🙂 (Ez amúgy is nagyon megy…)
  • télen is fürdenek a tengerben!
  • a legtöbb ház körül van kerítés (még akkor is, ha csak térdig érő) viszont kapu csak nagyon ritkán!
  • az építészet változatossága terén nem jeleskednek a kiwik, és ezt most elsősorban nem a lakóházakra értem, hanem az üzleti célú épületekre: legtöbbjük lapos, könnyűszerkezetes és fantáziátlan
  • megteheted, hogy amikor bemész a boltba, nem zárod be a kocsidat!
  • sokan járnak mezítláb még télen is (már láttam egy srácot, aki mezítláb mosta a kocsiját, és tutira nem forró vízzel)
  • egy ilyen hatalmas nagy városban is, mint Auckland, nagyon sok olyan park, vagy védett terület van, ahová kimehet az ember, és tényleg a természet lágy ölén érezheti magát
  • amennyire eddig tapasztaltam, a forgalom leginkább a főbb utcákon jelentős reggel meg munka után, a kis utcákba tényleg csak az ottlakók meg a látogatók hajtanak be, ami annak is köszönhető, hogy az említett főbb utak helyett nem nagyon lehet kerülő útvonalat találni, mert sok a zsákutca, vagy ami visszafordul, ha meg mégsem, akkor túl macerás letérni a főbb útról
  • annak ellenére, hogy sokkal kevesebb gyalogos van, mint Magyarországon, sokkal kedvezőbb a helyzetük: mindenütt van járda (jó, autópályák mellett nincs),
  • a nagyobb áruházakban van expressz pénztár, ahová 10-15 tételnél kevesebbel lehet menni,

Folyamatosan bővülni fog reményeim szerint!

12 thoughts on “Apróságok

  1. Én is meg szoktam köszönni a buszsofőrnek és még el is köszönök:)

    Eleddig nem buzgólkodtam az olvasásban, de behozom a lemaradásomat, mert október közepén megint lesz vagy két hét kihagyásom:)

  2. Amióta a kedves pénztáros néni a tesco-ban négy hibát ejtett egyetlen bevásárlásom leolvasásakor-szkennelésekor, inkább magam szkennelek be mindent. Good fun! S nem ejtek hibát 🙂

  3. //**\\ admin beleturkalt //**\\
    Zsolt, nagyon koszonom a hozzaszolast, es attettem a megjegyzesedet az adott bejegyzeshez, hogy minel tobben tudjak ott olvasni 😛

  4. A kocsidat itthon sem kell lezárni a bolt előtt. Hazamehetsz busszal is vagy gyalog 🙂

    Praktiker: fiatal pénztáros csaj (a család még ismeri is, mert az utcánkban lakott). Odamegyünk, s elkezdi húzgálni a csipogón a termékeket. Kb. a negyedik után folyamatosan sípol a gép, és a monitoron ugyanaz a termék marad, de ő rendületlenül húzgálja a többi terméket. Fizetéskor kiderült, hogy amit a folyamatos sípolás után húzott át, azt kiütötte a készletből, de számlázásra nem került. Gyakorlatilag ez nem a kassza vesztesége, hanem az áruházi készleté. Most őszintén: ki az aki reklamált volna, hogy többet szeretnék fizetni?

      • Alapvetően azzal jutok haza! Gabival többször beszéltük, hogy itt (Wellingtonban) autó nélkül meg lehet lenni, de legfeljebb a hétköznapokban. A bejáráshoz simán lehet használni a közösségi közlekedést, de ha nyaralni szeretne az ember, akkor a buszjáratok kb. 10%-ban használhatóak a szép helyek elérésére.

  5. Én is szoktam szólni! persze valószínű azért is, mert én is pénzel dolgozom, és tudom, hogy milyen érzés, mikor este nem stimmel a kassza. :-(( de nekem is hoztak már vissza pénz, még másnap is!! azóta is emlegetem,pedig csak egy ezres volt, és jó régen, de annyira jó érzés volt, hogy igenis vannak ilyen emberek! ja, és magyarországon-magyarok!! :-))

    • A külföldi multicégeket nem sajnálom lehúzni,ott sose reklamálok, ha tudom, hogy azt nem a dolgozón hajtják be, de persze a magyar piacot és munkaerőt én sem akarom adósságba verni. 🙂

Vélemény, hozzászólás?

