Beszélgetés egy munkáról (meg aztán még 1)


Ma már jó korán felébredtem, pedig nem is izgultam túlzottan. Viszont elkésni sem akartam, úgyhogy fél 8-kor már keltem is ki az ágyból.

Leellenőriztem az emailben még egyszer, hogy 10-re kell mennem, csevegtem egyet Kedvesemmel, aki szerencsére még ébren volt! Aztán már siettem is borotválkozni (hú de nem szeretek) meg öltönyt húzni, és f9-kor léptem is ki az ajtón.

Bevonatoztam a Britomartig, sétálgattam egyet a City Road felé, és 9:55-re ott is voltam. Bementem a cég irodájának előterébe, a recepciós csajnak mondtam, hogy bizony megérkeztem és küldje mán le Dzsonni fiút. Na jó, nem teljesen így mondtam, de a lényege végülis ez volt 🙂

Jött is hamar, aztán Nigel is (most nem a csini kék ingben, hanem borostásan, farmerban és pólóban :)), Craig pedig követett minket a kávézóba, ami egy épületben van az irodával.

Ez az interjú igazából legalább annyira munkamegbeszélés is volt számukra 🙂 Állítólag csak Nigel kiwi, John meg Craig britek, de a pergő beszédbe beleszoktak már 🙂 Időnként nagyon kellett kapkodnom a fejem, és nemcsak az angol miatt, hanem mert egy olyan rendszerről beszéltek, amit még nem ismerek, és ilyen esetben magyarul is nagyon össze kell kapnia magát az embernek.

Mindegy, ők jól elvoltak,  és hogy komolyan vettek engem is, azt jól mutatta, hogy próbamunkára mehetek már jövő hétfőn! 3-4 napról van szó így elsőre, ami által kiderül, hogy nekem tetszik-e a dolog, illetve hogy megfelelek-e nekik. Nekem tetszik a dolog 🙂

A pozíció még ugyan nincs meg, de a dolgok afelé haladnak, hogy hamarosan – mire eldöntjük, mi legyen – az is meglesz, mert az új fejlesztésekre valószínűleg lesz vevő. A beszélgetés végeztével még felvittek a fejlesztők irodájába, ami külön van a többitől, is mindössze 6-an vannak benne, ráadásul kellemes a hangulat is meg maga a szoba is.

Tutijó lesz 🙂

Úgyhogy jókedvűen jöttem ki, és mivel böjtnapot tartok ma, nem fordultam be az első kedvemre való kajáldába, viszont a moziba igen, mert ott le tudtam telepedni sms-eket írogatni hazulra is, meg ide is. Jó, hogy van ez a 100 db ingyen sms, amit szeptember 9-ig el kell használnom, de még maradt belőle 74 🙂

Kicsit azért megnyugodtam, úgyhogy még sétálgattam egyet, majd a vasútállomás felé vettem az utamat. Begyűjtöttem a Britomarton egy csomó bringás térképet, aztán a 13:25-ös vonattal hazasuhantam.

Itthon blogírás, netezés, meg ilyenek, miközben 2 érdemleges telefonhívást is kaptam:

  • egy másik Johntól, aki a Datamax nevű IT munkaközvetítőnél dolgozik, és ajánlott egy wellingtoni DataWarehouse állást, úgyhogy talán megyek oda is még egy interjúra, meg jön majd egy aucklandi pozíció is, csak arról még nem kapta meg a részletes kiírást,
  • Anne az Omega Programme-tól (Pappitonál az alábbi hozzászólás alján Rita írt egy megjegyzést róla), aki kedves ugyan, de a 22-es csapdáját nem tudja feloldani. Ő is tisztában van vele, de sem az Intership sem a Mentoring programba nem tud bejutni a szerencsétlen bevándorló, amíg nincs neki WP-je, utána viszont már miért menne az Omegához, hogy segítsen neki munkát találni? Persze biztos van olyan, aki már WP birtokában jön ki, de szerintem eléggé kisebbségben lehetnek, akik már Job Offer nélkül is kapnak WP-t. Szóval dicséretes a kezdeményezés, talán még a révén változás is várható, de jelenlegi formájában még nem működőképes a WP nélküliek segítésére.
6 thoughts on “Beszélgetés egy munkáról (meg aztán még 1)

  1. Húha, ez már igazán jól hangzik! Hajrá-hajrá! Legalább Gabi sem lesz olyan szomorú. 🙂 Mi holnap találkozunk NZ-i barátunkkal. 🙂

    • Mindenki hazavándorol az esős évszakban? 🙂

      Akkor nem találkozom az illetővel, ha netán mennék Wellibe interjúra. De azért majd üdvözlöm onnan 🙂

  2. Ez a WP-s dolog tetszik. Arra a szabályra emlékeztet, ami néhány középkori városban élt: új polgár az lehet, aki céhtagságot szerez – céhtag pedig az lehet, aki polgár. Na ez így elég nyitott volt, annak is szánták.
    Amúgy boldog névnapot a porontynak!
    Mi ez az URI?

    • Az URL a honlapod címe lehetne, ha lenne olyan és büszkén hirdetnéd a megjegyzés írásához 🙂
      Nem is gondoltam, hogy végül ide is “betörsz” :o) Úgy értem belefogsz a megjegyzések írogatásába 😉
      Mindenesetre örülök neki! Egyszer meg kell látogatnotok majd, mert itt annyi madár van, hogy hetekig leshetnéd őket!

  3. Az az OMEGA például azoknak jön jól, akiknek teszem azt partneri alapon jutottak hozzá munkavállalási engedélyhez. Ilyenből, ha belegondolsz mindjárt sokkal több fut, mint elsőre gondolnád, hiszen egy WP-ért a 22-es csapdáján át eljutott versenyzőnek jó eséllyel van egy csendestársa is, aki esetleg munkahelyet is akar találni magának.

Vélemény, hozzászólás?

