2. próbanap


Előző este eldöntöttem, hogy a második napon már jobban fogok nyomulni, addig kérem a feladatokat, amíg csak akad valami! Az 1. nap csak bemelegítés volt, úgymond lefuttattam magamon egy SSIS csomagot, ami áttranszformált szabadság üzemmódból munka módba 🙂

Hn 9-re érkeztem be, a recepciós csaj már adta is a kártyát első kérésre 🙂 Felmentem, még csak ketten voltak rajtam kívül, de mire visszatértem a fogmosásból, bent volt az egész csapat.

Kértem új feladatot Johntól, most egy kis kockázás következett. Alapvetően egy 2008-as kocka újra elkészítését kellett elvégeznem, ami nem volt túl komoly. Néhány dimenzióval kiegészítve sem vett igénybe sokkal többet fél óránál.

Tovább nyaggattam hát John-t, és most már gondolkodósabb megoldanivaló következett. A tegnapi SSIS csomagot kellett kiegészíteni, be kellett vonni még néhány Access táblát az importálandók körébe, ami persze önmagában nem trükkös, viszont volt egy Account tábla mindegyik mdb-ben, amik persze redundánsan tartalmazták az account code, account subcode mezőket, viszont mindegyikhez egyedi account title tartozott.

Ha csak simán betöltöttem volna ezeket egy táblába, engedve a nem egyedi kulcsot, bizony nem lehetett volna rendes dimenziót ráépíteni az account title mezők miatt.

Maradt hát az a megoldás, hogy az SQL Serverben lévő Account tábla kapott egy saját egyedi kulcsot, surrogate key-t, aztán egy viszonylag egyszerű lookup-pal a Balances ténytáblába már csak az accountID került bele. A böngészésnél arra kellett vigyázni, hogy szűrőfeltételként érdemes kijelölni egy ügyfelet, hogy csak a számára valós Account-ok jöjjenek fel, különben ismétlődő Account Code-ok jönnek elő, ami első ránézésre helytelen lehet, noha nem az.

Szóval ezzel a problémával elmolyoltam viszonylag sokat, és a végső megoldásom sem lett tökéletes, mert ahhoz tudni kellett volna, hogy az ügyfél ténylegesen hogyan szeretné használni ezeket az adatokat, de ez ugye jelenleg túlmutatott volna a próbamunkám keretein.

Mikor befejeztem – ebéd után – újabb feladatért kilincseltem, és mivel John kissé tanácstalan volt, javasoltam, hogy mivel úgyis be akarják vezetni az RS-t, ezért szívesen készítek egy próbajelentést. Meg is lett hamar, kicsit kipofoztam, tettem bele drilldown fícsört is meg szép színes lett.

Amikor ez is meglett, John odahívta Craiget is, vele átbeszéltük amiket ma készítettem, feltett még néhány tipikus, szakmai interjúkérdést, aztán levonta a következtetést, hogy technikailag teljesen rendben vagyok, valóban tudom azt, amiről szó volt, ami kell nekik. A bibi ott van, hogy amint említették, a pozícióra még nem érkezett felsőbb jóváhagyás. A végén abban maradtunk, hogy amikor Nigel is ráér (ő az aki inkább illetékes ilyen kérdésekben), akkor majd leülünk újra négyesben megtárgyalni a dolgokat.

John adott még egy IT munkaközvetítős névjegyet is, akiről nagyon jó véleménnyel volt (erről a következő bejegyzés szól majd), és majd felhív, amikor tudja, hogy mikor tudunk tárgyalni négyen.

Szóval a történetnek még nincs vége, húzódik kissé mint a rétestészta, csak nem tudni még, mi (vagy inkább ki :)) lesz a töltelék 🙂

Ezután elsétáltam ismét a Newmarket SkyCity moziba, most már tényleg a Harry Potter 6-ot néztem meg. Oltári hosszú volt ahhoz képest hogy milyen kevés dolog történt benne. Nem olvastam a könyvet, de hogy a címmel nem sok kapcsolata volt a történetnek, az furcsa. Összességében azért jól elvoltam (hárman voltunk csak a teremben + Lóri, tehát úgy helyezkedtem, ahogy akartam), és mivel ingyen volt belefért 🙂 Most kb. évekre letudtam a mozibajárást 🙂

Negyed 8-kor jöttem ki az épületből, és a hn8-as vonatot már nem értem volna el a Britomartnál, buszozni meg nem volt kedvem, úgyhogy hazasétáltam. Jó hosszú ez a Remurea Road, majdnem 800-ig meg a számozása! Utána a St. Johns 300-a már rövidnek tűnt 🙂

Sokat gondolkodtam közben, és bár kicsit elkenődtem, de továbbra is bizakodó vagyok és itt akarok élni Új-Zélandon! Egyre inkább, csak a család is lenne már mellettem…

One thought on “2. próbanap

  1. A hozzáfűzni valóm, hogy az elejéből semmit nem értettem :), de a végéhez viszont az, hogy ne aggódj, mert menni fog minden simán, vagy ha egy kicsit döcögősen is, akkor is menni fog…………………és KÉSZ :)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vélemény, hozzászólás?

