Rögbi – először


Na, hogy ez a szombat se teljen el eseménytelenül, egy véletlen folytán hobeval megbeszéltük, hogy ő szombaton amúgy is megy egy sörözőbe meccset nézni, aztán ha van kedvem, menjek el én is. Naná hogy volt 🙂

Amúgy a nap kissé nyomott hangulatban telt, amihez az időjárás is hozzájárult, meg a szokásos hétvégi tehetetlenség, mert munkaügyben ilyenkor nem történik semmi érdemleges.

Azért 3 körül mégiscsak elmentem egyet bringázni, kell a mozgás meg a kimozdulás. 1 órát tekerésztem a környéken, és nem sokkal az eső előtt értem vissza.

Végül f7 körülre jött értem hobe, beautóztunk a CBD-be, leparkoltunk, aztán kisebb nehézségekkel (hobe szegény mankóval jár épp és a szemerkélő esőtől nedves lapozott járda meg a lépcsők most a nem épp kellemes élményt jelentik számára) átértünk a sörözőbe 7 óra körül.

A sör most állítólag olcsóbb, a $6-$7-ről $5-re ment le :o) A közvetítés lassan indult, a meccs maga pedig f8-kor. A zene előtte eléggé hangos volt, beszélgetni csak kiabálva lehetett. Végül megérkezett a társaság többi része is, 2 magyar és 2 nem magyar srác személyében.

A meccs maga érdekes volt, nem is tudnám mihez hasonlítani, bár némileg rokon vonásokat mutat a “kicsi a rakás” c. játékkal, csak persze ez komoly dolog! 😉

Az All Blacks játszott Dél-Afrika ellen (3. meccs, már kétszer kikaptak idegenben, most hazai terepen, Hamiltonban fogadták az ellenfelet). Az első félidő nem mondhatom, hogy elnyerte a tetszésemet, a labdát nem sokat láttam, mindig eltűnt valahol az embertömeg mélyén, amúgy meg játékban nem sokat volt.

A félidő végére úgy éreztem, ez nem az én sportom, hiába van kultusza neki ebben az országban. A második felvonás már érdekesebb volt. A hazaiak eléggé rosszul álltak, de megemberelték magukat, és végre nekiálltak játszani. Most már látványos részek is voltak! Egész jól kezdtek feljönni, de aztán egy eladott passzal sokat rontottak a kilátásokon.

Aztán az utolsó néhány percben nagyon nyomták, meg is lehetett volna, mert csak 3 pont volt a lemaradás, és egy végső, kétségbeesett passzolással majdnem sikerült megmenteni a meccset, de kicsit túlment, így pedig kialakult a végeredmény: Dél-Afrika válogatottja harmadszorra is, Hamiltonban megverte az All Blackset és a világbajnoki cím helyett a Trinations kupát is megszerezte. A helyesbítés nzer-től származik, aki annak ellenére, hogy nem rögbi rajongó, a jelek szerint nálam sokkal jobban ért hozzá 🙂 Részletek alant…

Még szerencse, hogy nem vagyok nagy rögbirajongó, akkor biztosan jobban bánkódtam volna az eredmény miatt, így csak az iszonyú hangosra váltó zene keserítette meg a dolgokat. Még ittunk 1-1 sört, aztán a többiek is megelégelték a hangzavart, úgyhogy elléptünk.

Hobe hazavitt, köszönet érte, pedig homlokegyenest másik irányba lakom a CBD-től, mint ő, úgyhogy megkímélt némi várakozástól a vasútállomáson.

Összességében jó kis este volt, jól éreztem magam, és bár meccsre élőben még nem mennék ki, TV-ben lehet, hogy megnézek majd egyet-kettőt. Csak hogy szokjam 🙂

Reklámok

3 thoughts on “Rögbi – először

  1. Bocs, nem kekeckedni akarok, nem vagyok én se nagy rögbi rajongó, Kiwiék valóban a világ élvonalt képviselik rögbiben, de az amit láttunk, (én is megkukucskáltam itt, európai tájakon)az a Trinations kupa volt. Vannak ezek hárman, aztán jól megvannak maguk között, az ozzik, dél afrikáék és a kiwik akiknek van egy külön bejáratú kupája, ez a trinations kupa, és meg ezen kivül külön a köztük levő mérkőzéseknek is van egy-egy külön kupája. Kiwik-Dél Afrika – Freedom kupa, Ozzik-Dél Afrika a Mandel kupa stb…Ezt én is most tudtam meg, csak pontositani akartam

Vélemény, hozzászólás?

