Telefonálós harmadnap


Na, ez a nap is eljött végre, sőt már a vége felé járok. Időrendben mesélek, de nem ér a végére tekerni! 🙂

Reggel vonattal mentem, én szeretem az itteni HÉV-eket. Sőt, a budapesti villamosokon is imádtam utazni, és közben jó sokat olvasni. Most itt is megtapasztaltam ezt az élményt: csúcsidőben munkába menni a nem zsúfolt, de tömött vonaton.

A Britomarttól kellemes tempóban felsétáltam – némi kerülővel – a City Roadig. F10 előtt nem sokkal érkeztem meg. A recepciós csaj már szerintem megismer 🙂 Craig jött le értem, és mivel John éppen TechEd-es előadáson volt, ezért ő kezdte az eligazításomat a mai napra.

Tömören: egy AS kockát kellett megismernem, kezdve az SSIS részétől (ami igazából nem is SSIS ETL, mert maga a csomag egy SQL szkriptet rak össze, majd futtat le, szóval egyáltalán nem a hagyományos módon működik, pedig úgy sokkal jobb lenne), a DB-n keresztül az Office Web Components által megvalósított, böngésző alapú riportoló felületig. Magyarán szólva, ha valami bibi van, legyen fogalmam róla, hogy hol is a bogár.

Ezzel elvoltam egy darabig (és korántsem jutottam el odáig, hogy teljesen tisztában vagyok vele :)), közben John is megérkezett. Innentől indult az, hogy megismerkedhettem az InfraEnterprise nevű issue tracking (hogyan lehet ezt szépen mondani magyarul?) rendszerrel, amiben szépen naplózzák a hívásokat, ügyeket, SLA-kat, meg mindent.

A legtöbb ügyfél ausztrál, ahol 2 órával korábban van, úgyhogy dél felé még semmiről sem késtem le. Telefonon végülis minden ügyben odáig kellett (volna) eljutnom, hogy megkérem a vonal túlsó végén lévőt, mondja már el mégegyszer a problémáját, méghozzá úgy, hogy www.gotomeeting.com segítségével meg is mutatja, vagy ha ért annyira hozzá, akkor megadhatja az RDP hozzáférési infókat közvetlenül a szerverhez.

Egyik esetben sem jártam eredménnyel:

  • nő: Ehhez én nem értek, továbbkapcsollak egy IT fickóhoz. Sajnos ő nem veszi fel, mindjárt megpróbálok egy másikat… meg egy harmadikat. Senki sem veszi fel, írok nekik gyorsan emailt. Visszahívom 10 perc múlva: nem válaszoltak, de most kaptam egy emailt, hogy vírust kaptunk és 11-kor (kb negyed órával ezután) leállítják a rendszert.
  • fickó1: most épp valami update-et futtatunk a szerveren, úgyhogy holnap tudunk a dologgal foglalkozni.
  • fickó2 titkárnője (harmadszori hívásra): David most megbeszélésen van, kb. 1 óra múlva végez (f5 volt már)

Mindezek többszöri hívogatásokkal derültek csak ki, közben meg folyamatosan igyekeztem megismerni a különböző alkalmazásokat: PIQ, InfraEnterprise, GoToMeeting.

A munkanap végeztével megkérdeztem John-t, hogy beszélhetnénk -e pár percet. Naná, úgyhogy bementünk egy tárgyalóba,  és a következőkről esett szó:

  • Nigel nincs bent, valami céges konferencián van Sydney-ben, ahol főként a nagy fejesek beszélik meg a dolgokat (ezek szerint ő is az?)
  • jelenleg 5 fős a TechTeam, de az egyetlen hölgy az elmúlt másfél hétben jelentette be valamikor, hogy kilép. Ő ugyan nem teljesen olyan feladatokat lát el, mint amilyeneket nekem kéne (nem, nem olyan dolgokról van szó, amihez a nemeknek köze lenne ;-)) de üresedés lesz, és Nigelnak azt kell most kibulizni, hogy vehessenek fel a helyére embert, mert az kell
  • noha nem úgy sikerült a mai nap, ahogyan terveztük ezekkel a telefonálgatásokkal, azért az hallatszott, hogy meg tudok szólalni a telefonban, John szerint semmi gond az akcentusommal,
  • holnap mehetek még egyszer, megpróbálni felgöngyölíteni az elvarratlan szálakat
  • másik jelölt nincs, ők is a korlátozott racionalitás elvét követik (noha ezt ő nem fogalmazta így meg ;-)) az első megfelelő embernél megállnak, mert macerás sokat interjúztatni meg kipróbálni ilyen napok során, én meg már gyakorlatilag megfeleltem,
  • pozitívan ítélte meg, hogy nem hagytam békén emailekkel, és folyamatosan gördítettem előre a dolgokat, hogy történjen már valami,
  • végleges választ jövő héten kaphatok, mert a már említett konferencia még tart ezen a héten.

Összefoglalva: ha nyílik meg pozíció (ami nagyon valószínű, tekintve hogy egy ember elmegy, még ha nem teljesen ugyanaz a munkakör is), akkor én vagyok a befutó, mert megfeleltem, és emiatt nem is kerestek mást. A csaj október végéig van még, nekem meg úgysem jönne meg hamarabb a WP, tehát az időzítés is stimmelhet.

Azért a Sors / Jóisten / Véletlen (mindenki azt olvassa ide, amit jónak talál) kihúzza az utolsó hétig a dolgokat, mert jövő hét lenne az uccsó teljes hetem a visszaindulás előtt 🙂 De nekem az is jó, ha akkor mondják meg az igent 😉

Nem iszom előre a medve bőrére (pláne hogy amíg nincs meg a konkrét job offer, addig takarékos üzemmódban élek továbbra is, tehát nem költök sörre vagy borra), de nagyon bízom a jövő hétben!

10 thoughts on “Telefonálós harmadnap

  1. Na, alakul ez!

    Mar csak arra kell vigyaznod nehogy ugyfelszolgalatos legyel… (Keves annal vacakabb melot tudok elkepzelni egy ilyen irodaban. Talan meg a WC takaritas, bar… 😉

    • racs, ha Te is hasonló helyzetben lennél, mint most én (meg a többiek, akik ebben a nehéz helyzetben keresnek a világ eme túlfelén WP nélkül munkát), lehet hogy Téged sem zavarna az ügyfélszolgálatos lehetőség, mert az ember kezdésnek szinte bármit elvállalna, hogy el tudjon indulni. Igen, még ügyfélszolgálatos is lennék, ha ez volna az egyetlen lehetőség 🙂

  2. Mint púpos gyerek a prés alatt. Szóval: ha szóban azt mondják, hogy oké, akkor már tudsz maradni a repjegy lejárta után is avagy haza kell jönnöd?

    • Köszi szépen, reméljük gyümölcsöző lesz 🙂
      Veletek is találkoztam múlt vasárnap ugye? Bocsánat, hogy nem nagyon tudom összerakosgatni az emlékképeket, de nagyon meglepődtem, hogy mennyi honfitárssal találkoztam Pukkééknál. Nem is tudtam hirtelen a neveket sem megjegyezni 🙂

Vélemény, hozzászólás?

