Mesébe illő WP történet


Na, hogy mikent is zajlott a WP-m csodaval hataros modon valo megszerzese, annak tortenete alljon itt:

Mint azt irtam, szeptember 27-en erkeztem meg Wellingtonba. Szeptember 28-an Helen, a fofonokom felesege irt egy emailt, miszerint o HR teruleten dolgozik, szivesen segit a WP-vel kapcsolatos adminisztracio rendezeseben, de a blablan felul egy nagyon lenyeges informacio volt, hogy a Datacom egy akkreditalt munkaltato, ami azt jelenti, hogy nem kell megindokolniuk, hogy miert akarnak bevandorlot felvenni, hanem van egy eves kvotajuk erre vonatkozoan, amibe az Immigration nem szol bele.

No, ezt kovetoen ment a levelezes Hajnalkaval, Helennel, nehol nem egyertelmu kerdesek merultek fel (pl. essential skills vagy work to residency alatt menjen-e a kerelmem), mindenesetre a lenyeg az, hogy szeptember 30-an, szerdan kaptam egy munkaszerzodest, egy hozzacsatolt levellel, miszerint “de jo hogy itt szeretnel dolgozni nalunk, orommel latunk”, mondvan hogy ezzel mehetek az Immihez a 109-125 Willis Roadra.

Kicsit akadekoskodtam, hogy hat az Employer Supplementary Form meg a Support Letter nincs, pedig azt is fogjak kerni! A Datacom meg aszonta hogy mivel ok accredited employer, ezert azt nem fogjak kerni.

Oke – gondoltam – en bemegyek igy az Immihez, azon ne muljon. Csutortokon ott kezdtem a munkanapot, 9-kor nyitnak, 9:15-re ott voltam. Kb. fel ora varakozast kovetoen szolitott a muki, en voltam az 53-as 🙂 Persze nem aznap az 53-dik! 🙂

Megmutattam neki mindent, illetve mindent, ami a WP-hez kellhet 😉 Fel is vetettem az aggalyomat, hogy most essential skills vagy work to res. legyen-e, azt mondta kb., hogy “nyugi, majd megoldjuk”. Meg is oldotta. Atlapozta a kerelmet (vagy talan nem is teljesen), megnezte az erkolcsit, az orvosit (ez utobbinal csak azt az egyetlen egy oldalt, ahol a dokinak ki kell pipalnia hogy a) minden oke vagy b) bizony van valami) Mivel nalam minden oke volt, be is csukta. Meg a diplomamat sem kerte, pedig beirtuk, hogy relevans a poziciomhoz 🙂

Szoval ultem ott amig o lapozgatott, de talan 10 perc sem telt el, mondja nekem, hogy $200 lesz. Gondoltam ott van a papiromon a bankkartyam szama, de mire idaig jutottam, elem tolt egy leolvasot, hogy fizessek azon keresztul. Na, mivel baromi reg hasznaltam a magyar kartyamat, a PIN kod nem is jutott eszembe, ugyhogy 2 hibas probalkozas utan attertunk az EFTPOS-ra, annak a kodja szerencsere benne van a rovid tavu memoriamban 🙂

Fizettem, o kinyomtatta a WP matricamat, beragasztotta az utlevelembe es kesz! 10:15-kor mar Kedvesemnek irtam kint az SMS-t, hogy 3 evre, 2012. oktober 1-ig megkaptam a munkavallaloi engedelyt! Szuper 🙂

Szoval Wellingtonban es/vagy akkreditalt munkaltatoval konnyen mennek a dolgok 🙂 A kovetkezo lepes a hazkereses, de az mar egy masik bejegyzes tortenete…

15 thoughts on “Mesébe illő WP történet

  1. A bejegyzes nalam 3 nappal el van maradva. Vagy visszadatumozva irod oket?

    Ez gyorsan ment, hatalmas gratulacio!! 3 ev WP nagyon jo, 2 ev folott jarnak a kulonbozo kedvezmenyek. Akkor 1 ev utan mar akar eleg pontod lehet a PR-hez?

    • Koszi 🙂 Orultem is neki oltari modon! Marmint a 3 evnek is.

      Igen, vissza szoktam datumozni, hogy akkorra vonatkozzon, amikor tortent, meg igyekszem idorendben megirni oket, talan egyszer meg utol is erem a jelent.

      A PR-nak meg nem jartam utana, eddig nem az foglalkoztatott. Allitolag mar rogton meg is probalhatnam beadni, csak az asszonynak IELTS nyelvvizsgat kene tennie, az meg szerintem meg odebb van. Meg hat annyira nem is sietunk 🙂 A WP is elvileg hetekkel kesobb jott volna, ha nem accredited emp a Datacom.

  2. Ugy remlik, hogy a nem principal applicantnak eleg igazolnia, hogy beiratkozott IELTS tanfolyamra. De igazad van, innentol ez nem olyan surgos, raertek vele!
    Hetfon mar kezdesz is hivatalosan?

  3. Kedves Mindenki. Aki a fiúnkat biztatta és hozzászólt.Jó érzés volt olvasni a hozzászólásokat. Mi innen, szorongással és bizakodással olvastunk minden véleményt.Most, hogy Wellington lett a végállomás, lassan már megnyugodtunk.
    Van munkahely, van vízum, már-már ház is, valamint a CSALÁD is utazik hamarosan.Talán, egy-két év múlva, lesz lehetőségük találkozni veletek is.Továbbra is maradunk a ” háttérben”, időnként hozzászólunk.Nekünk marad a – skype-sms-email- kapcsolat.Ami napi szintű.Még valami. Rangsor nélkül. Veletek, kedves Pappito-Csalavolgy, pláne szeretnénk találkozni.

  4. Hát igen Anyu&Apu -nak azért nem könnyű (és gondolom a “gyerekeknek” sem elhagyni őket). Wellington pont a Föld másik fele.
    Szeretnék gratulálni, jó hogy neked sikerült! Mi meg itthon maradottak megyünk bele a télbe, szombaton 7 fokra ébredtünk. Nem írtál még az ottani időjárásról, amit én látok állandó szél és eső.

    • Kedves Anyu&Apu igy ismeretlenul is gratulalok, onoknek is meg a fiuknak is (Na jo, neked mar gratulaltam :)..) Az en szuleim is hasonlokat elnek at.De a lenyeg, hogy itt JO. Meg akkor is, ha most az ido borzaszto, hideg van es fuj a szel.De naptar szerint mar tavasz van, ugyhogy remenykedunk :):)

      • Ezek a kedves bíztató szavak jól estek.Az a lényeg, hogy ott jó legyen nekik is. Te biztosan megérted a helyzetünket.

    • Igen mindenkinek nehéz és meg kell szokni ezt a helyzetet. 20 évvel korábban nehezebb lett volna, mivel akkor még nem volt internet. Igy ezért van lehetőség kommunikálni .

    • Csak azt sajnalom, hogy a masfel honapos aucklandi tartozkodasom soran, Veled pont nem sikerult talalkozni. De majd bepotoljuk, mert a csaladert is kell mennem majd, meg Barnit latogatni, meg Barnit HAZAhozni is a karantenbol.
      Meg persze Gabi is szeretne latni a nagyvarost 🙂

    • Igen-igen, reményeink szerint 2011-ben. Addig lesz dolguk a fiataloknak bőven, meg ugye azért az nem csak úgy van, hogy átugrunk Új-Zélandra.De a bulira már most készülünk.
      Sziasztok

Vélemény, hozzászólás?

