Az első munkanap


Reggel idoben keltem, megreggeliztem, borotvalkoztam, szomoruan neztem a szemerkelo esot, ami aztan pont elallt, mire indultam 🙂 Meg a nap is kisutott egy piciket a setam idejere!

Ma nem kockaztattam meg a bringaval menest, mert nem tudtam, hogy le tudom-e rakni valahol. Csak ugy, kint az utcan nem akartam, nehogy megazzon szegenyke (vegul aztan nem esett az eso egyaltalan, csak este). Igy hat maradt a seta.

9:35-re ertem be, Haidir (a kelet-azsiai kollega) korbevezetett, kaptam a recepciotol egy kezdocsomagot (Starting Kit), amit nem is volt idom megnezni meg kitolteni a papirokat, mert mar jott a feladat 🙂

szakmai resz kovetkezik 🙂

Clivenak van egy SSIS csomagja PROD szerveren, amit az Agent nem akar job-bol inditani. A csomag maga MSDB-ben van. Hiaba csinaltak hozza egy kulon SSIS User felhasznalot, adtak meg neki minden szuksegesnek tuno jogosultsagot, valamiert nem tud lefutni a dolog. A hibauzenet Microsofthoz melto, mert informaciotartalma csekely. Kertem hozzaferest a PROD-hoz en is, Clive kicsit szivta a fogat, de mondtam, hogy a helyzet elemzese es megtekintese nelkul biztosan nem fogok tudni megoldast talalni, ugyhogy megkaptam 🙂

Kikukaztam netrol meg sajat kutfobol nehany lehetseges megoldast, aztan ebed utan osszeultunk kiprobalni oket. Vegulis nem nagyon sikerult megoldani, igazabol nem tudtuk leszukiteni a problemat, mert 3 helyen lehet a hiba:

  • az SSIS User felhasznalo nem fer hozza az SQL Agent-hoz
  • az SSIS User nem fer hozza az MSDB-hez
  • az SSIS Usernek nincs jogosultsaga SSIS csomagokat futtatni
  • vagy, 4.-kent a usernek nincs joga az ETL-ben erintett adatbazisokat modositani

Vegeredmeny meg nincs, most a csomagot kezzel futtatjak egy sysadmin felhasznalokent bejelentkezve.

szakmai resz vege 🙂

Ebbol is latszik, hogy rogton a surujebe csoppentem, amit cseppet sem bantam, mert ugy elroppent az egesz munkanap, hogy egy sort sem unatkoztam. A vegen SQL Server 2008-at telepitettem a virtualis gepemre, kozben neteztem, blogoltam, csevegtem 🙂

Minden delelott 11-kor gyumolcsosztas van a konyhaban, ahol ha biliardasztal nincs is, de csocso van! 🙂 Gondolom igy itt csocsobajnoksag van, de ha nincs, majd szervezek 🙂

Az iroda egyteru, de kellemes a hangulata, bar sokkal tobben vagyunk, mint a VFT-nel, de nem zavaroan.

Osszessegeben a munkat is elveztem es az irodaban is jol ereztem magam ezen az elso napon. Remelem a tobbi legalabb ilyen jo lesz (atlagban, mert tudom azert, hogy lesznek nehezebbek is).

2 thoughts on “Az első munkanap

  1. Gratulálok! Örülök, hogy tetszik a munkahely! Ha belegondolunk, nem is tartott nagyon sokáig, mire sikerült találnod.

    Azon viszont nagyon csodálkozom, hogy ilyen könnyen átszoktál a kocsiban a másik oldalra. Azt hittem nehezebb dolog. Nekem azt is fél évbe került megszokni, hogy a curükk máshol van az Opelben, mint a Roverben volt.

    • Szevasz Jenci!

      Utolag nezve tenyleg nem tartott sokaig, amikor Magyarorszagon kerestem eloszor, az sokkal tobb idobe kerult 🙂 Csak hat itt nem is lett volna annyi idom ra, de most mar az a lenyeg, hogy meglett 🙂
      Szerintem azert szoktam at konnyen a masik oldalra, mert nagyon keveset vezettem Magyarorszagon, es itt tenyleg sokkal nyugisabb az autos tempo. Nemcsak sebessegben, de vermersekletben is. Dudalast is csak ugy hallottam, hogy valaki rakoszont egy ismerosre 🙂
      Ja, meg persze attol is konnyebb, hogy nem kell a valtoval ugykodni menet kozben 🙂

Vélemény, hozzászólás?

