Robotmese


Miután Gábor barátom írta nemrég emailben, hogy a kisfiuk már imádja az esti felolvasós mesehallgatást, Bence meg mostanáig nem úgy nézett ki, mint aki vevő rá, eldöntöttem, hogy megkísérlem megszerettetni vele. Nosza, tegnap este, mikor már lassan alvásidő volt, de a kiskölök még élénken játszott itt velünk a nappaliban, elcsíptem a grabancát, belezsuppantottam a hálózsákjába, miközben megnyugtatóan mondogattam neki, hogy még nem rögtön alvás készül, várja csak ki az új módit. Nem is tiltakozott.

Betettem az ágyikójába, felkapcsoltam az ottani kislámpát, bevackoltam magam egy székbe és kinyitottam az előkészített, vaskos kötetet. Ami igazából nem mesekönyv volt (az nincs itt készleten, legalábbis magyarul), hanem Asimov Robottörténetei. (Aki ismer, azért annyira nem lepődik meg a fordulaton :)) Aki olvasta, biztosan emlékszik az első novellácskára, ami az “Egy fiú legjobb barátja” (A boy’s best friend) címet viseli és egy kisfiúról meg az ő robotkutyájáról szól, akit nemes egyszerűséggel csak Robopónak (robotkopó) hívnak. (Egy kis ízelítő magyarul a mindösze 2 oldalas történetből.)

Ahogy elkezdtem felolvasni, persze fél szemmel a kis gézengúzt figyeltem: csak úgy csillogott a szeme, ahogy teljes összpontosítással figyelt. Nem tudom, a történetet mennyire értette (gyanítom hogy még nem igazán), de mivel igyekeztem szépen hangsúlyozva, a különböző szereplők mondandóit más stílusban előadni, szerintem élvezte. A csillogó tekintet és a figyelem végig megmaradt.

A végére érve lekapcsoltam a villanyt, beadtam a már álmos emberkének egy kisautót, megsimogattam a buksiját, jóéjt kívántam neki, majd jóleső érzéssel jöttem ki a szobájából. Mostantól igyekszem majd mindennap olvasni neki (persze nem csak Asimovot, hanem némi fantasy-t is; na jó, talán majd meséket is hamarosan :))

Reklámok

4 thoughts on “Robotmese

  1. Ha adhatok egy tanácsot, ne a székbe ülj, feküdj mellé az ágyba. Ő a fejét a mellkasadra hajtja, így olvasás közben símogathatod a fejét. Nincs ettől jobb érzés. ( a hangsúlyozás nem annyira lényeges, szerintem )

    • Köszi a tippet Tomio, bár jelenleg ezt még nehezen valósítom meg, mert nem férek bele a kiságyba, Bence még rácsosban alszik. A hangsúlyozás nem azért fontos, mert még nem annyira érti hogy mit mondok és inkább a hanglejtésre meg a hasonlókra figyel? Gabi szerint még az Iciripiciri ökröcske jellegű mesék valók neki, pont a hangzás miatt.
      Azért majd egy napközbeni mesehallgatás közben kipróbálom!

Vélemény, hozzászólás?

