Kulcs AA csomAAgtAArtóbAAn


A levini kirándulás második napjának kora délutánját sötét fellegek árnyékolták: Rebi figyelmetlenségének – és duzzogásának – köszönhetően a játszótér mellett parkoló Albert (így híjják a kocsinkat, illetve csak mi hívjuk így, mások nem) csomagtartójában kötött ki a slusszkulcs, miközben őnagysága bőszen a fogára való élelmet keresett. Ami pedig még rosszabb, ott is maradt, mikor lecsukta.

Mikoron ezt közölte velem, hirtelen nem jutottam szóhoz. Mondjuk jobb is. Soha nem beszéltem még vele alpári szóhasználattal, ez alkalommal ugyan közel álltam hozzá, de inkább nem szólaltam meg, hanem folytattam a játékot Bencével. Szerencsére nem lettem igazán ideges, inkább olyan érzés volt, mintha csak szemlélője, nem alanya lennék a helyzetnek. Ezenfelül azt hittem, maga az autó nyitva van, csak valahogy a csomagtartóig kell eljutni.

Hát nem így volt… a kisasszony megkapta az alapos fejmosást az anyjától – amit azért valljuk be, nagyrészt megérdemelt –, közben én azon gondolkodtam, mit is lehetne kezdeni a fennálló helyzettel (azon kívül, hogy a) többet nem adjuk a kezébe a slusszkulcsot, b) hamar másoltatunk egyet, amit már eddig is meg kellett volna cselekedni).

Szerencsére kb. 20 méterre parkoltunk a helyi AA-tól, ahová reménytelen arckifejezéssel bebattyogtam, reménykedve azért, hogy valami ötletet kapok az ott dolgozó hölgytől. Kaptam is, felhívta az AA központot, akik kérték az AA számomat (persze nem volt nálam, hanem a kocsiban), aminek hiányában mindenféle adatot kérdezett rólam meg a kocsiról (rólam hivatalosakat, a kocsiról személyeseket is ;)), aztán megnyugtatott, hogy 1 órán belül számíthatok a segítségre.

Megnyugodva mentem vissza Alberthoz, ahol Gabi várt rám. Elmeséltem neki a történteket, majd vártunk a Sárga Angyalra. Kb. 20 perc elteltével meg is érkezett az AAutó. Egy mosolygós fickó szállt ki belőle, egy álkulcs és feszítővas köztes hibridjének kinéző szerszámmal kb. 10 mp alatt kinyitotta a központi zárat, majd elégedetten mosolygott rám. Sajnos a mosolyát kicsit lehervasztotta, mikor zavart vigyorral közöltem vele, hogy ez nagy előrelépés, de a kulcs a csomagtartóban van, az üléseket pedig nem lehet előrehajtani.

Bemászott hátulra, próbálgatta ő is, de eleinte nem sok sikerrel. Szerencsére aztán rátalált a helyéből kivehető hangszóróra, ami átjárót biztosított hátrafelé, és lehetővé tette, hogy megfelelő szerszámmal ledönthetővé varázsolja a hátsó ülést. Ez meg is történt, majd bebújt hátra, csak a lábai kalimpáltak a hátsó ajtó környékén, és kikattintotta a zárat!

Megkönnyebült mosollyal ajkamon méltattam nemes, furfangos és lovagias tettét, majd megmutattam neki a kártya hiányában papírfecnire felfirkantott AA számomat. Elfogadta, sőt még fel is hívta a központot – kb. 2 hete kértem újból a kártyát, mert az első alkalommal elakadt valahol a sok kezdeti címem között –, hogy miként áll az új kártyám kiküldése (azóta meg is érkezett, éppen tegnap).

Könnyes szemmel, zsebkendővel integetve (na jó, azért mégsem) vettünk búcsút tőle, ajkaimról áhítattal teli köszönet szállt néhány evilági és evilág feletti lény felé. Egyikük Imma, aki még anno, Wellingtonba autózásom idején javasolta az AA-tagságot, amiről nem gondoltam, hogy ilyen helyzetben veszem igénybe, de nagyon-nagyon jól jött! Talán megcsinálták volna enélkül is nekem a dolgot, de biztos hogy jópár dolcsi ráment volna, teljesen jogosan.

Közben a nap is kisütött, úgyhogy a kedvünk felderült, és minden alkalmas volt ahhoz, hogy ellátogassunk Hokio Beachre

Tanulságok (némelyik annyira alapvető, hogy nagy marha vagyok, amiért eddig nem vettem komolyan):

  • Ha kocsid van, ne sajnáld az AA-ra az évi $90-t!
  • Tizenévesek kezébe fenntartásokkal add a slusszkulcsot!
  • Legyen 2 slusszkulcsod, és ne a kocsiban tárold egyiket sem!
  • A belső térből legyen hozzáférhető a csomagtartó!
  • AA kártya mindig legyen kéznél ha kocsival mész valahová!

AA tagság részletesen, csatlakozni pedig itt lehet.

3 thoughts on “Kulcs AA csomAAgtAArtóbAAn

  1. emlékeim szerint egy kocka bluebirded van, annak nincs véletlenül egy csomagtartónyitója a vezetőülés mellett a padlón? mert akkor elég az utastérbe bejutni…

    • Emlékeid helyesek, kocka madár tekintetében is, meg azt illetően is, hogy van a vezetőülés mellett egy csomagtartó nyitó, csak az már nem működik. De végülis tényleg elég volt az utastérbe bejutni, csak a hátsó ülést kellett kiszedni teljesen, és már meg is lett a kulcs!

  2. Visszajelzés: Levini hétvége « Martinisti's Blog

Vélemény, hozzászólás?

