Újabb vizsga


Ismét sok betű állhat a nevem után/előtt, ha SQL Server 2008-ról van szó 🙂 Letettem a 70-452-t, így hivatalosan még okosabb lettem (hogy valójában igen-e vagy sem, az munkakeresésnél kevésbé számít ;))

Az előző után kicsit pihentem, majd igyekeztem nekilátni a felkészülésnek az újabbra, de a sok munka miatt erre kevés lehetőség volt az elején. A videó tananyagokat nézegettem (kb. 15×fél óra), de tankönyv nincsen, meg reménykedtem, hogy nem különbözik annyira a szükséges ismeretanyag az előzőhöz képest.

Tegnap este még átpörgettem a rendelkezésre álló kérdéseket (összesen 38 volt, abból 1 vagy 2 szerintem hibás), de már nagyon fáradt voltam. Örültem is, hogy a 2 kérdéssorból a második adag teljesen ugyanaz, mint az első, csak 2 kérdéssel kevesebb.

Reggel nyugodtan keltem, bevonatoztam a városba, kicsit olvasgattam a parton (nem szakmai anyagot!), majd leraktam bent a tarisznyámat és irány a vizsgaközpont.

9:45-kor kezdtem el a vizsgát. Erre 3 óra 15 perc van, majdnem ki is használtam mindet. Sajna nem esettanulmányos, hanem egyben 88 kérdés, amit már átnézni is fárasztó. Ráadásul voltak benne húzósak, de persze olyanok is, amik gyakorlati háttérrel csípőből jönnek.

Összességében jobb vizsga, nem annyira “bemagolni” kell a technikai apróságokat, mint inkább átlátni, hogy mire jó az SQL Server 2008 önmagában és miben jobb a 2005-nél.

Rövid tanács hasonszőrűeknek: CDC, Resource Governor, Data Collection (kb. ami a Management Studioban a Management node alatt van), illetve DataMining kell sok!

Szóval jó sok időt elkotlottam rajta, alapvetően kellemes előérzettel, de amikor megjegyzést írtam néhány kérdéshez, hogy mi hogyan nem egyértelmű, majd rákattintottam a teszt vége gombra, meglepett az eredmény (hirtelen azt hittem, valami nem jó a gépben, mert azért ennyire jónak nem éreztem):

image

Persze nem sokáig törtem a fejem ilyesmiken, örültem az eredménynek, és megnyugodva bandukoltam vissza az irodába.

A következő vizsgám a helyi jogsi lesz, a többit majd meglátom…

Reklámok

One thought on “Újabb vizsga

Vélemény, hozzászólás?

