Laptop-vásárlási gondolatok


Lassan már ideje, hogy legyen saját laptopunk, mert azért a kis netbook tényleg kicsi. Méretre is, meg teljesítményre is. Szeretem a “kicsikét”, netezésre valóban megfelelő, de azért jó lesz egy olyan gép is, amin játszani is tudok időnként (persze “legfőképp” azért, hogy Bence is tudja nézni és élvezze az autóversenyt, a Prince of Persia tájakat, stb.)

Mindegy is az indoklás, a lényeg hogy összesen 4 jelölt került szóba:

  • Acer Aspire 5740DG – akkor még $1 899 volt, ami nagyon jó ár érte, sokáig tuti befutónak tűnt, egy érdekes dolog benne a 3D-s kijelző 🙂
  • Dell Studio 1749, ez akkor jött be a képbe, mikor láttam egy Dell reklámújságot, amiben benne volt ez a gép $1 949-ért, de nem volt ott, hogy milyen VGA-val van. Ez felbosszantott, mert azért elég fontos. Hiába írják oda, hogy 1 GB dedicated memory, az önmagában még egyáltalán nem elegendő infó. Aztán megnéztem, és jók a specei (lásd alul), de valamiért az Acer jobban tetszett, mint márka, noha a Dell 17 colos.
  • Megkérdeztem néhány barátomat, mi a véleményük, aminek alapján hagytam a márka alapján való döntést, maradtak a paraméterek. Közben az Acer ára felment $1 999-re, sőt közben a Dick Smithben majdnem ugyanez az Acer is előfordul, csak 6 giga rammal (azonos áron)! Ez újra feladta a leckét egy időre, de aztán úgy véltem, hogy RAM-ot tudok venni később, ha nem elég a 4, de a kijelzőt macerásabb lecserélni/megnövelni.
  • Na, hogy ne maradjon egyszerű a dolog, trademe-n láttam egy AlienWare DELL XPS M1730. Na, ez egy nagyon brutál játékgép, 2007-ben igazi csúcskategória volt. $1800-ról indult az aukció (használt gépről van szó, de 1 év garival), kíváncsiságból megnéztem, meddig megy el. Hát, $1950-ig 🙂 Kiderült az is, hogy a reserve price $3000 volt, de másnapra a tulaj adott egy fix ajánlatot $2000-ért. (Egy magyar webáruház árulja, 933e Ft-ért, agyamentek 🙂 ) Ez nagyon elgondolkodtatott, mert a paraméterei még mindig megállják a helyüket. Újabb “konzultációk” után megtudtam, hogy ez egy igazi DTR (Desktop Replacement), azaz gyakorlatilag asztali gépes összetevőket belezsúfoltak egy laptop dobozba. Emiatt iszonyatosan sokat fogyaszt, nem is igazán laptop, mert konnektorközelben kell lenni vele állandóan (csak a VGA-k esetén a Dell Radeon 5650-e 15-19 wattot, az Alienware 8800M GTX SLI-je 130 wattot!). Úgyhogy hossza töprengés után elvetettem, egyfajta megérzés alapján is.

Összehasonlításra a prohardver-t szoktam böngészni, illetve a www.notebookcheck.net oldalt.

Szóval a jelek szerint a Dell Studio 1749 lesz a befutó, csak veszek hozzá +1 vagy +2 év garanciát, az nem árthat. Sajna a Dellnek szinte csak online értékesítése van itt NZ-n, tehát nem nagyon tudom megnézni semelyik boltban. Ráadásul egyedül a JB HiFiben tudtam élőben megnézni 17 colos laptopot, illetve összehasonlítani a két méret közti különbséget élőben.

Acert láttam a DickSmithben, azok jól néznek ki. Igazából manapság szerintem a laptopok nagyrészt pofás darabok (a VAIO-kat ki nem állhatom, az már túl “trendi” nekem). A jövő héten majd kiderül, hogy végülis mi lesz.

Részletes specek itt alul, ha valakit érdekelnek.

Acer Aspire AS5740DG-524G64Mn – $1 999

*Genuine Windows 7 Home Premium 64bits   *Intel Core i5-520M processor (2.4GHz, 3MB cache, 1066MHz FSB)   * 2 x 2GB DDR3-SDRAM 1066MHz   *640GB SATA Hard Drive 5400 RPM   *DVD-Super Multi drive   * 15.6″ WXGA Acer CineCrystal TFT-LCD 1366×768 with integrated TriDef 3D screen   * ATI Mobility Radeon HD 5650 with 1 GB of dedicated DDR3 VRAM   * Dolby-optimized surround sound system with two built-in stereo speakers   * Optimized 3rd Generation Dolby Home Theater audio enhancement   * Bluetooth 2.1+EDR (Enhanced Data Rate)   * Acer Crystal Eye webcam   * Acer InviLink Nplify 802.11b/g/n Wi-Fi CERTIFIED   * 383 (W) x 250 (D) x 26/37 (H) mm   * 2.8 kg (6.16 lbs.) with 6-cell battery pack   * 48.8 W 4400 mAh 6-cell Li-ion battery pack   * Multi-gesture touchpad   * Multi-in-1 card reader (SD, MMC, MS, MS PRO, xD)   * Four USB 2.0 ports   * HDMI port with HDCP support

Dell Studio 1749 – $1 949

Processor: Intel Core i5 520M 2.4 GHz

Mainboard: Intel HM55

RAM: 4096 MB, DDR3 SDRAM

VGA: ATI Mobility Radeon HD 5650 – 1024 MB, Core: 550 MHz, Memory: 800 MHz, GDDR3 SDRAM, 8.14.10.0716

Display: 17.3 inch 16:9, 1600×900 pixel, , glossy: yes

HDD: TOSHIBA MK5056GSY, 500GB 7200rpm 7.200 RPM

Connections: 1 Express Card 34mm, 3 USB, 1 Firewire, 1 VGA, 1 HDMI, 1 DisplayPort, 1 Kensington Lock, 1 eSata, Audio Connections: 2x Line-Out, Microphone, Card Reader: SC, SDIO, MMC, MS, MS PRO, XD,

Networking: Realtek PCIe GBE Family Controller (10/100/1000MBit), Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN (abgn), 2.1+EDR Bluetooth, Dell 5540 Broadband WWAN Card: 3G/HSDPA

Size: height x width x depth (in mm): 39 x 414 x 281

Weight: 3.655 kg Power Supply: 0.44 kg

Battery: 85 Wh Lithium-Ion, 9-Cell, N856P, 11.1V

Itt van egy jó teszt róla.

Alienware Dell XPS 1730

INTEL CORE 2 EXTREME 6MB CACHE 2.8GHZ CPU – FAST FAST FAST !!
4 GB DDR2 RAM – MAX MEMORY
1000 GB (2 X 500GB) SATA HDDS IN RAID 0 FOR SPEED – 1000GB IN TOTAL
DUAL SLI NVIDIA 8800M GTX 512MB VIDEO (1GB VIDEO RAM TOTAL)- HANDLE ANY GAMES IN THE MARKET, JUST ENJOY IT
17″ HIGH-RES GLOSS LCD PANEL 1920×1200 RES
BLUETOOTH BUILT IN, WIFI B/G/N BUILT IN
BLU RAY COMBO DRIVE (BD READER AND DVDRW)
BACKLIT KEYBOARD
COOL COLOR CHANGING LED LIGHTS
LOGITECH SECONDARY DISPLAY FOR GAMING AND MSGS
BUILT IN 2MP WEBCAM AND MICROPHONE
4 X USB PORTS
1 FIREWIRE PORT
10/100/1000 – GIGABIT LAN PORT
DVI OUT FOR EXTERNAL SCREENS
SVIDEO OUT FOR CONNECTING TO TV ETC
BRAND NEW BATTERY SUPPLIED
WINDOWS VISTA ULTIMATE + OPEN OFFICE AND MS SECURITY SUITE

10 thoughts on “Laptop-vásárlási gondolatok

  1. ha ezekből kell választani akkor dell.

    acer, lenovo felejtős. sőt, utóbbi meg se jegyzős 🙂

    egyébként ezerhaté adnak egy öcsi mekbúkot és azon is elmegy az egyetlen értelmes játék az Open Transport Tycoon Deluxe 🙂

    • Az Open TTD szerintem ezen is elmegy :o) De azért nekem vannak más kedvenceim, amik viszont nem. A családilag is kellemesen élvezhető kalandjátékokról már nem is beszélve. Emlékszem, anno a Syberia mind a hármunkat (még Barni és Bence nem voltak a képben) igencsak lekötötte jópár kellemes, téli estére!
      Amúgy a hasonló paraméterű MacBook-ok miért ennyivel drágábbak? Gyakorlatilag dupla áron vannak. Tárgyilagosan nézve is ennyivel jobbak szerinted?

      Mondjuk van aki Lenovora esküszik, nekem az Acer netbookal is kellemes tapasztalatom van, most majd kiderül, milyen a Dell 🙂

  2. Szia!
    Miert gondolkodsz mindenkepp 17 colos gepben? A 17 col – szerintem – hordozni tul nagy, jatszani tul kicsi. A helyedben en inkabb 15 colos kijelzoju gepeket nezegetnek, hozza pedig egy normalis meretu (22-24 colos) monitort, azon azert nagysagrendekkel baratsagosabb dolgozni, jatszani. Ha pedig megy valahova, az a fel-egy kilo szamit am. Szerintem.
    /r.

    • Átgondoltam már én is, de nekem bejön a 17 colos. Lehet, hogy beigazolódik majd a 15-re vonatkozó felvetésed, akkor majd legközelebbre okosabb leszek. Meg viszonyítási alapként jelenleg egy 10 colos netbookot képzelj el 🙂 Azt szeretném, hogy külső monitor nélkül is tudjak játszani, és legalább házon belül mobil legyek. Azon kívül meg majd eldől, hogy a 3 kg. mennyire nehéz valójában. Sajna itt már én is majd mindenhová (kivétel munkahely) kocsival járok, Albertnak meg mindegy, hogy 2.5 vagy 3.5 kg.
      Azért köszi az észrevételt, kedden még egyszer szemügyre veszem élőben a két laptopméret közti különbséget.

    • Lehet, hogy erre találták ki a Macet, csak egyrészt dupla áron, másrészt a játékokat nagyrészt sajna nem MacOS-re írják még mindig. Meg ha mondjuk kell rá egy SQL Server, akkor azt hiszem meg lennék lőve az Almával.

  3. A dupla ár pont ugyanakkora hülyeség mint hogy nem lehet SQL-t futtatni (még MS SQL-t is bocs) de a te dolgod, én szóltam:)

    Amúgy is veszélyes üzem elkezdeni almázni, mert utána szánalmas roncsnak érzed a pc-ket, és ha mondjuk a munkahelyeden azt raknak alád, akkor zokogva vakarod a falat.

    • Dupla ár: sosem volt MacBook a kezem alatt, szóval a paramétereken kívül mást nem tudok összehasonlítani, de a 17 colos MacBook pro hasonló specekkel bizony $4 199 dolcsi. Az pedig számomra most igencsak elérhetetlen jelenleg. Meg előtte mindenképp kipróbálnék egy Mac-et intenzíven. A Windows által vezérelt PC-ket ismerem, eddig nem volt komoly bajom velük, meg a tejbe aprítandót is közvetve a Microsoft adja, akár szeretném, akár nem 🙂

      SQL Server 2008 dev edition OS requirement: nem rakom be az összes verziót, de mind Windows. (http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms143506.aspx#DEx64), én elhiszem, hogy meg lehet hackelni a dolgokat, hogy Macen is menjen, de mivel pl. amúgy is kész szenvedés ReportingServices telepítésnél mindent rendesen beállítani, úgy hogy akár csak a localhost is rendesen menjen, esetleg domainen belül mások számára is elérhetően, nem hiszem hogy számomra érdemes lenne azzal cicózni.
      Tudom, elvileg lehet Windowst is tenni rá, de akkor meg elvész a Mac-kedvelők számára benne rejlő előny jelentős része, nem?

  4. Szia Isti!

    Mint ex-DTR-t használó, gondoltam, én is hozzászólok. Amit nagyon nézz meg (tesztekben legalább, de ha lehet kipróbálás szinten), az a melegedés és a zaj. Ezek az izomgépek rettenetesen melegednek, ami nagyon kellemetlen ölbe véve (ha hordozni akarod, akkor ez is szempont), mert konkrét vizipóló-meccs lesz a férfiember nadrágjában tőle. A másik, hogy a melegedés a gyártók általában brutál hűtéssel oldják meg, ráadásul sok esetben úgy, hogy hol felpörög a venti, hol leáll. Nekem egy a tesztek által viszonylag halknak mondott DTR-em volt, de az is elég hangos volt, amikor felpörgött a venti. A +2 év gariról meg annyit, hogy nekem 3,5 év után szállt el a videókártya. Lehet mondani, hogy ez pech, de az igazság az, hogy a kis helyre összezsúfolt erős alkatrészek a hő miatt viszonylag korán halnak általában. Jól meggondoltad, hogy komoly játékra alkalmas gépet hordozni is akarsz? Nem lenne jobb egy játékra való asztali gép otthon, meg egy hordozni való kisebb (ha a netbook kevés, akkor egy 13-14″-os másik)? Mivel az elején ex-DTR-esnek írtam magam, sejtheted, hogy én merre léptem tovább…

    • Hát igen. Keresgéltem most fényképet, de nem találom, pedig csináltam a garanciális csere előtt, de az én HP/Compaq nw8440-em bal oldala meghajolt a hőtől pár hónap COD4 után…

Vélemény, hozzászólás?

