Most akkor hová is a télre?


Régen került szóba itt az a téma, hogy költözni vagy nem költözni… illetve ez nemcsak egy téma, hanem kérdés is. Méghozzá ez volt A KÉRDÉS (még akkor is, ha az előző fél/tagmondat végén a ? helyett tripla pontocska van, de szerintem kevesebb szóval magyarabb és érthetőbb lett volna, de továbbra sem szeretném a kedves olvasótábort abba a hamis hitbe ringatni, hogy nekem kivan mind a sok kerekem – a fene tudja van-e szabvány kerékszám egy vonatra/mozdonyra, de eddigi tudásom alapján nincs, úgyhogy abba is hagyom ezt a gondolatmenetet /aki eme utolsó tagmondatnál nem sóhajtott fel elhalóan, hogy végre, az mindenképp írjon nekem ide, hadd nyugodjak meg, hogy van akivel egy húron pendülünk!), ami sokáig foglalkoztatott bennünket.

Gyengébb idegzetűek inkább itt kezdjék csak olvasni! 🙂

Szóval sokáig a bizonytalanság súlytalan terében lebegtünk azt illetően hogy a telet hol töltjük. Persze a célország azért fixen megvolt, még a sziget is, ám annak két, földrajzilag majdnem ellentétes pontja állt ádáz küzdelemben azért, hogy életteret biztosíthasson nekünk. Kérdezem az aucklandi közvetítő kollégát, hogy érezhető volt-e ott is ez az említett küzdelem, vagy az ádázság pusztán Wainuiomata-ra korlátozódott?

Háttér

A nagyváros és főváros közötti dilemma végül Mátyás királyosan dőlt el, amolyan megyünk is meg nem is eredménnyel. A háttér egy picit összefoglalva:

  • 2009. október 5-én kezdtem a Datacom Wellingtonnál dolgozni
  • a család október 26-án érkezett meg
  • 2010 januárjában addigi főnököm Clive (akinek részben a munkahelyet is köszönhetem, illetve a lendületes munkatempót, ígéretes projekteket szintúgy) munkahelyet váltott
  • a nyári meleg 2010 februárjában érkezett meg egy rövid látogatásra
  • elfeledett SQL harcosként tengetem napjaimat az irodában, a nagy szabadságot okosan kihasználva letudtam a már említett két vizsgát, illetve további okosságokkal tömöm a fejem
  • az előbb vázolt szakmai és időjárási (amivel a házunk hidegsége is összefügg és a kinti hideg valamint a benti még hidegebb összejátszása igencsak kellemetlen hatással van mind a hőérzetünkre, mind a hangulatunkra) okok ahhoz vezettek, hogy másfelé is nézelődjek.

Jelenleg Work Permittel rendelkezünk, ráadásul az enyém zárt, csak ehhez a céghez érvényes, tehát elsőként a cégen belüli áthelyezés jöhetett szóba. Nosza, bele is vágtam, megkérdeztem az aucklandi BI fickót, Darrylt (akivel néhányszor találkoztam itt Wellingtonban személyesen is, ami után azért mégiscsak más emailt írni neki), kell-e nekik új fejlesztő. Vagyis nem új, hanem tapasztalt 🙂

Március elején megpendítettem a jelenlegi helyen is, hogy kacsintgatok a nagyváros felé, ha nem indulnak itt be a dolgok (jelzem, azóta sem nagyon tették, csak egy kicsit az őrláng döngicsél), ami jól is jött, mert Darryl főnöke rákérdezett, hogy egyeztethet-e az itteni főnökömmel. Nyugodt szívvel rávágtam, hogy persze, tud róla.

Gondolkodtak, gondolkodtak, a határidő április 16 volt, 10 nappal a bérlési szerződés lejárata előtt. 15-én kaptam meg a választ:

“Yes, we are interested, and will certainly like to make an offer to you when the time is right. … If you are willing and able to wait three months, we may well be in a position to confirm a transfer.”

Magyarán szólva érdekli őket a dolog, csak még nem állnak készen rá, nem indultak be a projektek.

Persze sok benne a talán, de az inkább az időbeliségre vonatkozik. A derűlátást nem adom fel! 🙂 Köszönő levelemre még egy rövidke választ kaptam: “I think we know enough to want you here in good time :-)” (Kb: Azt hiszem eleget tudunk ahhoz, hogy a megfelelő időben a mi csapatunkban akarjunk látni.)

Nem voltam csalódott, Gabi ugyan nagyon szívesen költözött volna már most, de én nagyon örülök annak, hogy menni fog ez, mégha később is.

Ház ügyek

No, akkor a telet itt töltjük. Alapból költöztünk volna itt a környéken is, de egyrészt nem nagyon találtunk komolyan szóba jöhető házat az általunk megfizethető kategóriában (szombaton kíváncsiságból megnéztünk egy $550-est, ami tényleg jó volt, de nem ért volna annyit, mégha kényelmesen ki tudjuk fizetni, akkor sem). Ezenkívül most már szinte biztos, hogy heatpump áll a házhoz, a szigetelés letárgyalása folyamatban. Függ az ártól is, meghogy mennyi időre hosszabbítunk. Terveink szerint a tágan vett telet töltjük itt (remélem tényleg így lesz, és csak a TÁGAN értelmezett tél tart mondjuk szeptember végéig, az enyhülés pedig hamarabb jön), ami 4.5-5 hónapot jelent.

A március-április eddig kellemes volt, néhány hidegebb napot leszámítva egész jól elvagyunk a házban, mert a konyhába a laposabb szögben eső napsütés immáron kellemesen behatol. Éjszakára meg az elektromos lepedő segítségét időnként igénybevesszük.

Nem mondom, hogy szerintem tutira kellemes lesz, de át fogjuk vészelni, aztán a tavaszt már talán Aucklandben tölthetjük, ahol enyhébb klímára számíthatunk, de ez még a jövő zenéje.

Nem hiszem azt, hogy ott fenékig tejfel az élet (az amúgy sem kedvez az ember pocakjának), de a kitelepülés előtti tervekben szerepelt, hogy viszonylag hamar szeretnénk több lakóhelyet is kipróbálni, hogy az alapján tudjuk eldönteni, hol telepedjünk le hosszabb időre. Persze úgy véltem, az első fázis hosszabb lesz, de az ember alkalmazkodjon a körülményekhez. Ha nem tetszik és van nagyobb reménnyel kecsegtető lehetőség, nosza rajta!

14 thoughts on “Most akkor hová is a télre?

  1. Nosza rajta!
    Az egy húron pendüléssel úgy érzem nincsen gond 😉
    Épp tegnap nézegettem én is bérleményeket North Shore-szerte. Hazai bérezéshez képest nekem minden olcsó drága, de azért nem reménytelen a helyzet! 5 és fél hónap múlva Ti is, mi is Aucklander-ek lehetünk 😉

    • Végre egyfajta kinyilvánítás azt illetően, hogy van még olyan “elvetemült”, akinek bejön ez a fajta humor 😀

      Nem szabad magyar árakban gondolkodni meg átváltogatni Ft-ba az itteni NZD árakat, mert egyrészt a forint egyre gyengül mostanság, másrészt teljesen más az árszerkezet.

    • Idén mi már kapcsolgattunk, de mikor írtad a hozzászólást, akkor én is rövidujjúban voltam, fűtés nélkül. A tejfelt meg úgyis azért bizonygatod, mert Nálatok kartonszámra fogy a 4 literes tejespalack hetente, úgyhogy már biztosan érdekelt vagy a tejiparban is 😛

    • Csak kíváncsiságból néztük meg, illetve amikor felhívtam, még nem tudtam mennyi az ár, aztán meg már megdumáltam a csajjal a nézést. Gabi úgyis szeret kiadó házakat nézegetni.

  2. Hobe, az sem mindegy am, hogy Aucklanden belul hol lakik az ember. Ha nalatok folyamatosan korbesuti a hazat a nap, es meg szigeteles is van az kiraly, de ez nem feltetlenul igaz az egesz regiora. 🙂 Van akik a nyomoronc bícsen laknak, a viz felol jon a nem gyenge szel neha, na meg a napot abszolut eltakaro fak sem klasszak. Mondjuk mi sem futunk meg. :))

    550-ert normalis 3 szobas? Ne hulyeskedj, annyiert mar palotat kene adjanak. 🙂

    • Hát, én is többre számítottam ilyen ár ismeretében. Amúgy nem rossz, de 550… ahogy írtam is, 450 még reális lehet (noha nem nekünk) a szigetelés, fűtés és elhelyezkedés miatt.

  3. Mi 400-nál húzzuk meg a határt,és Auckland,North Shore szeretnénk bérelni,lehetőleg 3 szobásat,mert hát ugye sokan vagyunk:)
    Találtam a TRademe jópárat ebben a kategóriában.

    • Otthonról más a TradeMe-t nézegetni, de ezt biztosan nem tőlem hallod először 😉 Múltkor pl. voltunk $450-ért megnézni egy házat (talán írtam is róla, nem tudom), persze csak kíváncsiságból, de azóta sem tudjuk, mi került volna annyiba, szerintem $300-at ha megért a penészes plafonnal, lerongyolódott állapottal, extra nagy kuplerájjal (kajamaradék, oltári bűz)… a hirdetésben készült képek szerintem legalább 2 évesek voltak.
      Amúgy igen, a $400-as plafon jó lehet, de inkább próbáljatok $350 környékén (Imma nekem is ezt ajánlotta, és most talán sikerülni fog, de tényleg jelentős különbség heti 50 dolcsi!). Legyen inkább egy kicsit kiábrándító elsőre, majd egy nagyon alapos pucolással jó szintre hozható. Ha $400-ért vesztek ki, úgyis találtok majd benne kivetnivalót, amit az ember nehezebben néz el, ha többet fizet érte 🙂 Ezenfelül előfordul, hogy nem a valós állapotot tükrözik az árak, hanem a tulaj elgondolásait. Ha fontos esetleg a még eggyel több szoba, ahogy én láttam a 3 és 4 szobás házak között (ami ugye 4 és 5 szobásat jelent, mert ez a hálószobák száma és szinte mindig van külön a nappali) nem akkora az árkülönbség, azaz ki lehet fogni jó áron 4-est is.
      Mivel nincs kutyátok, jóval nagyobb lesz a lehetőségek tárháza, a közlekedési helyzetet majd nagyon fontoljátok meg, amikor már konkrét munkahelyről is lesz szó. De North Shore-ban nem vagyok szakértő, inkább majd nekem lesz szükségem infóra tavasszal azt hiszem.

  4. Köszi,ez hasznos volt.Hát biztos nem fogunk visszautasítani egy olcsóbb,de megfelelő kéglit és hát nem szeretnénk az első lehetőségbe beleugrani,még ha kicsit tovább is kell majd az apartmanban maradni.
    Mivel én Albanyban fogok cirka egy évet tanulni,megpróbáljuk ahhoz közelíteni a szállást,mert nem szeretnénk rögtön 2 autóval megdobni a költségvetésünket.
    Üdv

    • Abban igazad van, hogy ne ugorjatok bele az első jónak tűnőbe, de azért az apartman sem olcsó (ha jól emlékszem Te mutattál egy linket talán az NZ fórumon a nemtudommilyennevű apartmanról, ami bizony elég borsos árú). Valamint simán benne van a pakliban, hogy elsőre félreválaszt az ember. Nem nehéz európai alapokon valószerűtlen elvárásokkal közelíteni az itteni házakhoz! Amúgy Albany környékén szerintem egy picivel jobb esélyetek van ugyanazt a minőséget olcsóbban kifogni, mint délebbre, mert az már eléggé fent van. Legalábbis én így emlékszem abból az időszakból, mikor a North Shore-on böngésztem a házakat. Torbay is egy jó környék.
      Szerintem két autó helyett (bár ne legyen szükség rá) érdemes lehet megfontolni egy robogót is, én legalábbis fontolgatom, hogy majd beszerzek egyet. Pláne, hogy ha jól tudom azok mehetnek buszsávban is, tehát a hídon is talán gyorsabban át lehet jutni vele. De ez még a jövő zenéje…
      Szívesen segítek, ha tudok, a földrajzi helyzetem ugyan némileg leszűkíti a megkérdezhető infók körét 🙂

  5. Én nem mutattam linket a fórumon,de én sem vagyok elájulva(mármint pozitív értelemben)az apartmanáraktól.
    Végül egy north shore-i apartman mellett döntöttünk 140 dolcsi lesz egy napra,szóval elég húzós,de hát az egész NZ vállalkozás az ,úgyhogy ezen már nem fogjuk feleslegesen idegesíteni magunkat.
    Vannak helyzetek,amiket egyszerűen el kell fogadni és kész.
    A robogó jó ötlet,csak az a baj,hogy nem tudom vezetni,szóval ha megoldható lesz akkor inkább a bicaj.

    • Akkor biztosan összekevertem, bocsánat. 140 dolcsi naponta tényleg elég sok. Azért ha van egy kis időd, keress rá a homestay kulcsszóra, bár persze családdal nem tudom, van-e ilyenre lehetőség.
      Amúgy való igaz, hogy meg kell tanulni az “elsüllyedt költség” kifejezés valódi értelmét, ha az ember kivándorlásra adja a fejét. Egy idő múlva már úgyis a múlté lesz, a pénz pedig csak pénz. Nem kevesebb, de nem is több.
      A robogót meg a férfiembernek gondoltam 🙂 Ha Albanyban laktok és ott is tanulsz, Neked bőven jó a bringa. Itt kint jól el lehet boldogulni két keréken is az autók mellett. Úgy értem nem kell azon aggódni állandóan, hogy beledöngölnek a földbe.

Vélemény, hozzászólás?

