Carpool nyeremény


Nem tudom van-e a carpool-nak rendes magyar megfelelője, de mivel nem túlzottan elterjedt (ami némileg az arrafelé honos magyar mentalitásban is gyökeredzik, de jócskán vannak más okai is), el tudom képzelni hogy nincs.

No, röviden szólva ama egyszerű dolgot nevezik így, amikor többen összeállnak és egy autóval utaznak a munkába főképp anyagi spórolás céljából, ami szerencsére egyirányba mutat a környezet kímélésével és a többi közlekedő helyzetének javításával (1 autó kevesebb helyet foglal és kevésbé járul hozzá a forgalmi dugóhoz, mint 3-4).

Egyes országokban (én a németekkel összefüggésben hallottam először a jelenségről) ezt megpróbálják intézményesíteni. Nohát itt is. Valamikor év elején lettem figyelmes egy nagy-nagy carpooling plakátra itt a munkahelyem mellett, és bár akkor sem terveztem hogy lecserélem a vonatozást, azért beregisztráltam rá kíváncsiságból. Wainuiból nagyjából 4-5 ember volt, akikkel összeállhattam volna, de az időpontok nagyon nem stimmeltek.

A lényeg most nem is ez, hanem a hozzá kapcsolódó ösztönzés. Az itteni carpooling honlap (amely gyakorlatilag egy portál, ahol az ember megkeresheti az ő útvonalához leginkább passzoló regisztrált tagokat és felveheti velük a kapcsolatot) állami üzemeltetésű és igyekeznek minél jobban rávenni az embereket a használatára és meg is kérdezik a felhasználókat, mi a véleményük a honlapról.

Mint regisztrált tag, én is megkaptam a kérdőívet egy-két héttel ezelőtt, amit akkor is kitöltöttem volna, ha nem helyeznek kilátásba nyereményt. No, a végeredmény az lett, hogy nyertem $100-at nyereménykupon formájában, amit egy ajándék-oldalról lehet kiválasztani, ahol nyolcvanakárhány lehetőség van, eddig a legegyszerűbbnek a Warehouse utalvány tűnik, de van Mitre10, NoelLeeming meg utazási irodás, szóval nem csak amolyan “azért költöm el mert kaptam, amúgy semmi ilyesmire nincs szükségem”, hanem tényleg használható.

Ez az első szerencse-nyereményem itt és nagyon örülök neki. Jókor jött, mert egy ilyen mindig jókor jön. Nem is főképp a pénz miatt, hanem maga a nyerés ténye jó érzés :o)

Reklámok

2 thoughts on “Carpool nyeremény

  1. Hallani hallottam már ilyenről én is, de mindössze olyan szinten, hogy megbeszélik az emberek, hogy milyen jó lenne egy ilyen kezdeményezés, s ezek után mindenki beül a saját kocsijába és mennek négyen négyfelé…
    Csak a MÁV sztrájk idején képesek kis közösségek megszervezni, de utána elfelejtik, hogy ezzel nekik is gazdaságosabb lenne az utazásuk.
    Amúgy gratulálok a nyereményhez! 😉

Vélemény, hozzászólás?

