Bringával az irodába


Teljesült régi vágyam is, hogy ismét bringával tudjak járni dolgozni! Ez Wainuiban nem nagyon valósulhatott meg két dolog miatt: a távolság /20-25km/ és a domborzat /egy bazi nagy hegy/, amelyek a másik oldalról nézve az én edzettségem hiányát is jelenthetik, de ennyit kerekezni időben sem érte volna meg (pláne ha beleszámolom hogy nem tudtam volna feltekerni, de még az igazán kemény bringások is csigalassúsággal haladtak fel arra a hegyre, mikor láttam őket kocsiból).

Szóval ott nem, itt viszont kb, 12-13 km-re vagyok az irodától (ami mellesleg szinte a Sky Tower lábainál hever – pár száz méterre tőle), úgyhogy gondoltam nekiveselkedem és kipróbálom, mit tudok. Mert a busz drága ($8.80 naponta) és lassú (a Flyer (expresszjárat) is kissé szárnyaszegett, annyi a le- és felszálló), autóval szerintem szintén nem jobb egyik szempontból sem.

Múlt csütörtökön bringára kaptam hát reggel és nekivágtam a “nagy útnak.” Az első lejtő nagyon jól ment, viszont utána fel kellett (volna) tekerni egy kimerítő emelkedőn. Ez meghaladta berozsdált bringásizmaim erejét, úgyhogy… toltam, na! Ezenfelül az eső is eleredt, úgyhogy komolyan megfordult a fejemben hogy visszamegyek és buszozom inkább. Szerencsére konokságom felülkerekedett és “majd a fenéket adom én fel ennyi után!” jellegű hozzáállással folytattam utamat.

Sajnos első alkalommal még nem sikerült a megfelelő útvonalat belőnöm (nem is vártam), sokat kellett autók mellett haladnom, ami nem jó. Sem akkor mikor ők állnak, még kevésbé amikor mennek. Ráadásul – akkor pont bringás sávban mentem, szépen az út szélén lévő felfestésen belül, nagyjából 20-25-ös tempóval, amikor arra leszek figyelmes, hogy egy indiai némber egy böszme terepjáróval tol lefelé. Fékezek hirtelen, majd kiderült hogy ő csak be akart fordulni, nem figyelve a megfelelő sávban, teljesen szabályosan haladó (a táskája hátulján fényvisszaverő borítással) biciklisre. Aztán még ő dudált! Mi lett volna, ha belső sávból akar balra kanyarodni, miközben autók jönnek a külsőben? Na mindegy.

Néhány kanyart elszalasztva, időnként nagy adag esővel a nyakamban azért beértem az irodába, ahol még zuhanyzó is van, gondolom a hasonló agyamenteknek 🙂

Másnap kocsival mentünk reggel, úgyhogy du. nem volt bringázás, eső viszont annál inkább, tehát nem bántam a buszt. Tegnap – szerdán – már megtalálva a véglegesnek tűnő útvonalat 45 perc alatt bent voltam, de lesz ez még sokkal jobb, amint visszanőnek az izmok!

Az útvonal nem teljesen pontos, mert a google maps nem ismeri a 16-os mellett haladó kerékpárutat, de nagyjából stimmel.

Hazafelé jól eláztam, de már kezdek hozzászokni. Ma ismét két keréken jöttem, ez a 3. alkalom, és eme jeles “magyar igazság” alkalmából osztottam meg Veletek ezeket az élményeket.

Szóval lehet bringával járni itt is (bizonyos viszonylatokban), még ha az elején nehézkes, esőben kellemetlen (eső van itt bőven!) is, de az ember idővel belejön (mondja a bennem lakozó, töretlen optimizmus).

Reklámok

4 thoughts on “Bringával az irodába

  1. Szeretettel várlak a “klubban” 🙂 TradeMen vettem tavaly szeptemberben: https://martinisti.wordpress.com/2009/08/28/ket-kereken-ismet/
    $300 volt, ami se nem olcsó, se nem drága itteni viszonylatban. Viszont úgy megy, mint az álom! /versenybringa!/ Gyors kis kétkerekű, egy enyhe lejtőn is nagyon be tud gyorsulni. A váltójára ráférne egy karbantartás, mert a hátsó most csak egyirányba vált, de ezt majd megoldom.
    Sajna tényleg kismiska vagyok jelenleg a bringázáshoz, de azért $8.80-at spórolok vele naponta!
    Majd kipróbálod, ha van kedved! Verseny- vagy túra- vagy hegyibringákhoz szoktál eddig? Itt talán a túrabicikli a legjobb választás, mert bár lassabb mint egy verseny, viszont itt ritka a sima út, amit ő nehezebben visel.

  2. Hoppá, hát ez kicsit gáz, hogy mint hű olvasó ezt a bejegyzést (is) elfelejtettem. Hiába, az ember (legalábbis én) nagyon gyorsan a lomtárba küldöm az éppen nem fontos információt.
    Én nem vagyok az a nagy bringás egyébként. Versenybringán vagy túrabringán még nem is ültem. Nekem egy hegyibringa van (alföld közepén ugye ez nélkülözhetetlen), de én az a fajta biciklis vagyok, aki felül rá ‘oszt toljuk neki! 😉 Egyszerű parasztgyerök. Hegyekben, sőt dombokon sem tekertem még. Teljesen hétköznapi 18 sebességes, 1 üléses, 2 kerekes 😉 több mint 10 éves járgány. A váltón 1 kis lánckereket már nem tudok használni, szegény már elfogyott, de új hajtókarokkal, pedálokkal, fékekkel és külső-, belső gumikkal idén már 5-600km-t biztos megtettem vele. (Kétszer majdnem ellopták már.)

  3. Nekem Magyarországon 3 bringámat lopták el, utána úgy voltam, hogy én bizony nem veszek ott többet. Aztán mégis vettem, az megmaradt, illetve saját kezűleg adtam el.
    Én sem vagyok annyira nagy bringás, nem igazán értek hozzájuk, de a sajátomat nagyon szeretem, csak lelkiismeretesen kellene gondját viselnem. Ő is már jópár éves, de az előző gazdája nagyon szépen karbantartotta.
    Amúgy mivel egyszerű, nincs sok minden ami meghibásodna, úgyhogy megy mint a nyíl.
    Alföldhöz szokva itt az elején nehéz dolgod lesz, mert egy enyhe ám hosszadalmas emelkedő is tud nagyon fárasztó lenni. Van hogy alig észleli az ember, csak fárad-fárad.
    Korábban nekem is hegyibringáim voltak, de már le nem cserélnem a mostanit olyanra, legalábbis ha nem megyek erdőben csak aszfalton, akkor semmiképp!
    Az új lakhelyünkhöz közel azt hiszem van bőven bringaút, és mivel a tengerpart mentén kanyarog, viszonylag kevés a fel-le, úgyhogy ott majd kipróbálhatod, milyen egy vékonykerekű, villámsebes típuson ülni 😉

Vélemény, hozzászólás?

