1 év a Datacomnál


Napra pontosan 1 évvel ezelőtt léptem be először a wellingtoni Datacom irodába, mint ott dolgozó fejlesztő. Hosszú egy év volt, de összességében nagyon jó. Persze nem lehet különválasztani a munkahelyen tapasztaltakat a bevándorlás egyéb vetületeitől, valamint az idő úgyis tompít a kellemetlenségeken, nem utolsósorban pedig úgyis igazi derűlátó fajta vagyok.

Szóval ez már azt hiszem a második leghosszabb munkahelyem (igen, eléggé sajtkukac fajta vagyok, de ez gondolom nem újdonság), de legalábbis nagyon közel áll hozzá. Csak a MÁV-nál dolgoztam (izé, voltam állományban) többet. Az előző cégnél június 23-án mondtam fel, nagyjából 1 év munkaviszonyt követően.

A wellingtoni hónapok közül az első néhány (gyakorlatilag a 2009-esek) volt igazán jó, akkor volt sok tennivaló, távlatok, lehetőségek. Aztán Clive (ex-ex-főnök) bejelentette hogy másik céghez megy. Innentől pangás, amíg nem érkezett valaki (Mike) a helyére. Nagyon jófej fickó lett az utódja, de szakmai szempontból nem jártam jól vele, mert a fő irányvonalaktól annyira eltérő módon szemlélte ezt az egész adattárházasdit, hogy az egyfelől zseniális volt ugyan, másfelől azonban nem nagyon volt szükség hozzá az én szakértelmemhez, illetve más helyen nehéz lett volna hasznosítani ezt a tudást. Emberileg jól összehaverkodtunk, de az hamar világossá vált, hogy minél hamarabb Aucklandbe kéne átnyergelnem a cégen belül.

Mint tudjátok, próbálkoztam – főképp kíváncsiságból – cégen kívül is, de komolytalan volt, amit az adott IT fejvadász cég művelt. Nem mintha bánnám.

Az aucklandi Datacomnál augusztus 3-án volt az első napom. Itt két dél-afrikai fazonnal vagyok egy irodában (Stuart a főnök, Darryl egy tanácsadó-fejlesztő), illetve van egy negyedik, orosz srác – Ivan – is, de ő állandóan ügyfélnél van (korábban ott dolgozott, onnan szerezte meg Stuart), úgyhogy nem sokszor találkozom vele.

Főképp Stuart az, aki hozzám hasonlóan jó sok időt tölt bent az irodában. Jól elvagyunk, általában magunkba temetkezve dolgozunk, néha el-elbeszélgetünk a bevándorlásról, könyvekről, nyelvtudományról, társadalmi kapcsolatokról, stb. Zenei ízlése némi átfedést mutat az enyémmel, a szgépes játékok nem ismeretlenek számára, anno még részt is vett egynek a megírásában (persze nem kell valami nagyon különlegesre gondolni, egy hagyományos ugrálós-lövöldözős platform játékról van szó: Cyril Cyberpunk (Jenő: olyasmi, mint a Dangerous Dave!)).

Szóval jólérzem magam.

Kicsit a szakmáról is (itt érdemes abbahagyni a kevésbé elvetemülteknek :))

Darryl-t tanácsadó-fejlesztőnek neveztem, ebből a szempontból én fejlesztő-tanácsadó vagyok. A Datacom egyik ügyfele a Powerco nevű áramtermelő cég New Plymouthban, akikhez 2-3 hetente járok, alkalmanként 2 napra. Itt főképp SSIS területen segítek, az ETL fejlesztőjüknek más eszközzel van tapasztalata. Már lecseréltük az egész addigi rendszert, lassan élesben is beüzemeljük az újat, ami közben persze folyamatosan bővül az új források feldolgozásával.

Ezzel nagyjából párhuzamosan az általam még Wellingtonban kigondolt SSIS keretet finomítjuk, csinosítjuk, új funkciókkal bővítjük ki. Jelenleg még gyakorlatilag egy üres keret, amibe szabadon helyezhető bármi, a naplózás és a gyerek-csomagok irányítása működik szépen (ez amilyen egyszerűen hangzik, annyira nem az, illetve az egyszerűség és a fejlesztési bonyolultság sokszor fordítottan arányos egymással: minél egyszerűbben célszerű megtervezni és kivitelezni a működést, kizárva ezzel a hibalehetőségeket és hatékonnyá téve a folyamatot, ehhez viszont több idő kell). Meglehetősen dinamikusan lehet felhasználni különböző paraméterek megadásával. Plusz funkciók is várhatóak bele (SSAS QueryLog Dataset oszlopának dekódolása – a 001,100,00001,0111010,0001 pl. nem túl informatív, adatprofilozás, fuzzy lookup a címek “tisztításához”, 1-click-deployment GUI, meg ilyenek), ötlet van jócskán, már csak ki kell dolgozni (ami persze viszonylag nehezen számolható el, tehát főképp egy-két üres órában foglalkozom vele.

Úgyhogy az életem kellemesen zajlik itt a SkyTower lábától nem messze, szeretek itt lenni és jelenleg nem is áll szándékomban továbbállni, helyette viszont szakmailag továbblépni, amire pedig van bőven lehetőség!

11 thoughts on “1 év a Datacomnál

  1. úúúúú, mindenképp add ád a kollégádnak kérlek, hogy imádtam a Cyril Cyberpunk-ot!!!! gyerekként játszottam még vele, talán a Pc-X magazin (GameStar elődje) egyik cd-jén akadtam rá shareware verzióban. egyik legjobb szges játékélményem abból a korszabkból! (a tyrian és a fatal racing ugrik még be hirtelen) 🙂

  2. Köszi 🙂 Azért mégiscsak kicsi ez a világ 🙂

    Eszembe jutott még a Jazz Jackrabbit is, az szintén jó kis platform játék volt.

  3. Szevasz Jenő!

    De régen játszottunk már a Dévvel. Most hirtelen az jutott eszembe, amikor a Vas Gereben utcában nyomtuk a Super Pang-ot.

    • Azok emlékezetes idők voltak! Nem mondom hogy nem hiányoznak, de ahhoz nem térben, időben kéne utazni, hogy újra átéljük őket. Meg azért a Double Dragonos “obatás” éjszakánként szintén kellemes emlék!
      Múltkor Rád gondoltam, elterveztem hogy ha kilátogatsz, teljesítménytúrát nem biztos hogy szervezünk, de megígérem hogy akkor veszek ki szabit és akkorát gyalogolunk, amennyi belefér abba a nemtudomhány napba. Nem tudom mennyit bírnánk, de múltkor láttam egy könyvet, ami részletesen leírt egy olyan gyalogútvonalat, amin az északi sziget felső csücskétől (Cape Reinga) eljutsz Wellingtonba, onnan komppal át Pictonba, majd lefelé Bluffba (déli sziget alsó vége). Persze távolról sem gondolkodom én ilyenben (bele is halnék :)) de vannak ilyen kemény fickók.
      Viszont pár száz még belefér aszondom. Ha nem is egyszerre.

  4. Szia,
    Ma olvastam az első napjaid bejegyzéseit és igazából a magyarok által üzemeltetett autószerelő műhelyre kaptam fel a fejemet. Mi a férjemmel, aki autószerelő, egy hónapja vagyunk itt, ha meg tudnád adni a műhely elérhetőségét, megköszönném. Hátha szolgálnak néhány okos tanáccsal.
    A blogod nagyon jó és csodállak ezért a rengeteg infoért amit fel tudsz pakolni. Most, hogy itt vagyunk mi is, látom csak igazán, hogy mennyi idő megy el a kapcsolattartással, képek, információk közzétételével és akkor még mást nem is intéztünk. Mégegyszer köszönök mindent és továbbra is sok sikert.
    Tündi

  5. Sajnos ha jól emlékszem, hogy kikről írtam, akkor ők már év elején visszamentek Magyarországra. De majd töröm a fejem valami okosságon!

    • Van egy bevandorlasi ugynokseg, ok azt irjak hogy ez most kulonosen keresett szakma (hogy ez koszonoviszonyban all-e a valosaggal, azt en nem tudom). Kerdezzetek meg oket, hogy mit gondolnak, az meg csak ingyen van.
      Talaltam meg egy tippgyujtemenyt, amit innen lehet letolteni. Nem szedtem le, es nagyon reklamszagunak tunik, de az allaskereso bevandorlonak barmi jol johet 🙂

Vélemény, hozzászólás?

