Dilbert, Murphy, akármi nap


Ez egy érdekes munkanap (volt, remélem). Ha valaki nem ismerné Dilbertet, egy stílusában Murhpyhez hasonló képregény, de pont a modern üzleti, projekt-központú életre kitalálva. Sok fanyar poénnal, iróniával fűszerezve.

Reggel 8-ra jött egy állandó szerződéses fickó hozzánk (permanent contractor), hogy besegítsen néhány (kb. 25) jelentés megírásában, átalakításában (10 nagyjából megvan, csak át kell formázni). Emiatt nem tudtam elmenni kondizni, mert annyira korán azért én sem kelek. Amúgy ez nem lett volna baj. De: miután fél órát meséltem neki, aztán egy munkatársammal még 1 órát molyoltunk, hogy be tudjuk izzítani neki az elvileg előkészített gépet hálózattal, Citrix-szel, mindennel együtt, leültem végre dolgozni a saját feladataimmal. 10 perc múlva szól a velem szemben ülő kolléga (Darryl): “Láttad, hogy Ken elment?” /talán Barbi hívta…/

“Mi van?” – nézek hátra, a fickó tényleg eltűnt. Azt mondta hogy ő nem ír jelentéseket, felállt és elment… azóta minden órában poénkodunk egyet rajta, hogy “én sem írok jelentéseket” 🙂

Következő lépés: oké, ehelyett a fazon helyett délután f5-kor majd jön Bruce, tartok neki egy rövid eligazítást, aztán holnap érdemben belevág.

Du. 2 körül kapom az infot, hogy van egy belsős srác, akit ráuszíthatunk a dologra, szóval nem kell a másik fejlesztő aki f5-re jönne. Kérdem én mi a neve, csak úgy kíváncsiságból. Jonathan. Szép név. 10 perc múlva megjelenik JOH~NA~THAAN Chen… neki is leadtam az eligazítást, áthoztuk a gépét az iroda messzebbi részéből, aztán nekiállt dolgozni, miután összeszerelte a gépét. Lehetett ekkor már 3 óra.

Utána írtam Darrylnek csevegőben, milyen félrevezető hogy az ázsiaiak sokszor európai keresztnevet választanak maguknak. Ezen valamiért úgy elkezdett röhögni hogy persze nekem is kellett, és az ilyen nevetéssel az a gond hogy nemcsak nem tudod visszafojtani, de kimész mondjuk WC-re, akkor nem tudod kiröhögni magad, mert amint visszaérsz, újra jön az inger…

Fél órával később egy másik fejlesztőt is hoztak, de neki már nem tartottam meg az eligazítást, őt félretettük későbbre 🙂

4 körül a Johnathan srácnak meg mennie kellett (írtam, hogy sürgősen volt szükség új emberre?).

F5-kor Darrylnek szólnak a portáról, hogy itt van a harmadik fejlesztő, aki nem kapta meg az emailt, amiben Darryl lemondta a melóját…

Másik projekten: ha ismeri valaki a Sharepointot, tudja hogy nem egy egyszerű jószág. Még Microsoft mércével sem! Hozzá képest még gépikódban programozni is időnként egyszerűbb lehet… Szóval ha elszáll egy sharepoint oldal, igen nehezen lehet visszaállítani, ha lehet egyáltalán.

Szóval a hölgyemény New Plymouthban (az “Ügyfél” egyik jeles képviselője) úgy gondolta hogy egy fejlesztői virtuális géppel (dev box) bármit lehet, azon úgysincs komoly dolog ami elveszhet (ja, persze, pedig a lényeg azon van…). Szóval kitörölte az egész sharepoint site-ot, amiben egy másik munkatársamnak egy napi munkája benne volt úgy, hogy template restore nem segít rajta, szóval a jelek szerint elvesztek az adatok belőle. Milyen választ kapott mikor rákérdezett, hogy mi a fene történt? “Affene, valaki biztos valami jó indokkal tette.” – na ez sokat nem segített.

A nap végén már csak röhögni tudtunk kínunkban. A többiek el is húztak, én is csak azért koptatom a billentyűzetet, mert Rebinek kell nyomtatnom holnapra, és még nem küldte el a végleges verziót…

2 thoughts on “Dilbert, Murphy, akármi nap

  1. Szevasz Jenő!

    Hétvégén voltunk a Zselic 40 Éjszakain. Most is betértünk a gálosi felső kocsmába üdítőzni, mint minden évben 2003 óta. Szomorúan tapasztaltuk, hogy Talpas kutya már nincsen meg. Idén tavasszal sajnos el kellett altatni.

    Más: Teljesítménytúrát nem terveztek Új-Zélandon? Lehet, átugranék. 🙂

  2. Egyebkent ezek a nev valtasok tenyleg viccesek. En akkor futottam bele eloszor amikor elmentem Andrew-val talakozni egy kiado lakas kapcsan, es egy Indonez srac nyitott ajtot nekem /o volt Andrew/ :).

Vélemény, hozzászólás?

