Víztisztító


Sok-sok évvel ezelőtt Magyarországon volt egy víztisztítónk. Na jó, ez így nem teljesen állja meg a helyét, mert tárgyilagosan nézve korántsem volt ez annyira régen, viszont szubjektív időben mérve bizony nagyon sok élmény fűződik ehhez az idestova 3 évhez, amit szülőföldünktől távol töltöttünk.

De a lényeg bár inkább más élményeken van, jelenleg a víztisztító rendszer kapcsán én is saját bőrömön tapasztaltam, amit már mások is sokan, hogy nagyságrendekkel drágább a Földnek e jobb alsó csücske, mint némely másik.

Szóval nagyon szerettük azt a vizet, amit ama rendszer révén tölthettünk poharunkba, s guríthattunk le a torkunkon. Itt NZ-n jobb a csapvíz mint nekünk anno Budapesten volt, de azért a klór meg a hasonló „finomságok” bőszen kifejezésre juttatják jelenlétüket az ízvilágban.

Már egy ideje nekiláttam ily szerkezetet vadászni itt is, de az árszint kicsit elvette a kedvemet, viszont hosszú hónapok vízvásárlása – és egyéb, e bejegyzést szervesen nem érintő tényezők – feltette a koronát döntésem nemes folyamatára, mely családom egészségét hivatott elősegíteni. Ismét körbenéztem a helyi piacon, gyászos eredménnyel. Viszonylag kevés cég foglalkozik fordított ozmózisú vízszűrő rendszerekkel, azoknak pedig a honlapja nem nagyon tartalmaz még közelítő árat sem, de emailek alapján nagyjából 1000 dollár körülre árazható be a szerkezet. Ezt kicsit soknak tartottam, tekintve hogy a szomszédos Ausztráliából barkácsolós alapon rendelhető kb. 550-ért, mindez postaköltséggel. Ugyan a távol-keleti verzió, de ezzel sok ellenszenvem nincs, manapság sok e területről származó ketyere püttyög a házunkban, alapvetően megbízhatóan.

Már-már megrendeltem az ozzi verziót, mikor egyszer ország beállítása nélkül utasítottam a google keresőt egy kis felderítésre, mert szerettem volna utánajárni hogy mire kell figyelni a vásárláskor. Az eredmény az lett, hogy az USA-ban töredék-áron találtam megfelelő leírással, értékelésekkel, pontos ármegjelöléssel eme termék-kategória jeles képviselőiből garmadával.

Persze a szállítás sokat elvihet, valamint sok forgalmazó egyszerűen nem szállít Észak-Amerikán kívülre, amelyik meg igen, az a garanciát nem vállalja. Valamennyire érthető módon, noha ezen empátia engem kevéssé vigasztal. No, hosszú internetes búvárkodós alkalmakat követően választásom egy Watts gyártmányú „sporttársra” esett, ami szállítással együtt került végeredményben 350 dollárba. Nem ottani, hanem helyi, új-zélandi dollárba!

Még a garancia érvénytelenségével is megéri abban az esetben is, ha kettőt kell venni belőle. Ráadásul 10 munkanap alatt megérkezett.

Egy barátommal – aki házilag nevelkedett barkácsoló emberkeként jól ért a vízvezeték-szereléshez is – röpke 3 óra alatt beszereltük a mosogató alá egy szép napos délelőttön. Azóta sokkal jobban csúszik lefelé a víz, nagyságrendekkel finomabb az új csapból kifolyó nedű, mint a vezetékből szűrés nélkül érkező (nem, nem a csap eme különbség letéteményese), úgyhogy nagyon jóízűen isszuk, sokkal több is fogy belőle, a megfelelő folyadékbevitel pedig amúgy is fontos.

A végére pedig egy poén a termék kézikönyvének jótállást taglaló oldaláról:

Reklámok

5 thoughts on “Víztisztító

  1. Gondolom nem csak annyi az egész, hogy beszerelem és amíg tönkre nem megy, addig működik. Mit kell bizonyos időközönként cserélgetni egy ilyen műszerben (értem azt, hogy szűrő, ilyen-olyan rövid életű gumicső)? Ezeket be tudod szerezni otthon?

    Másik kérdés, a Zátonyon nem olyan népszerű az ásványvíz, vagy csak a ti családi körötökben aratott megosztott sikereket? Vagy más oka van? 🙂

    Köszi a válaszaid előre is! 🙂 Minden jót és jó egészséget Nektek is és a szerkezetnek is :))

    • Sajna és persze nem csak annyi. A membránt kb. 2 évente kell cserélni, a sima szűrőket meg évente. Én előrelátó voltam és 2 évnyi cserére elegendő szűrőt még azon nyomban megrendeltem az Amazontól. Biztos itt is be lehet szerezni, de talán nem meglepő, hogy Amazontól olcsóbb.
      A sima vízvezeték-szereléssel összefüggő dolgokat – tömítés, gumicsövek, stb. – meg normál barkácsáruházban meg lehet venni.
      Ásványvíz:
      – már Mo-on sem voltam oda az ásványvízért, egyrészt az ehhez szükséges műanyag-palack szennyezés miatt,
      – másrészt elég hamar megtérül ha nem “dobozos” vizet veszel,
      – harmadrészt sokkal finomabb a víz most, mint amennyire akármelyik boltban vásárolt ízletesnek bizonyult! :o)

Vélemény, hozzászólás?

